دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی وزارت صمت:

واردات ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال

واردات ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال
امید قالیباف درباره واردات خودرو و نحوه عرضه آن در بورس کالا، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در ۳ ماه باقی مانده امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود.  
کد خبر : 821103

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، امید قالیباف درباره واردات خودرو و نحوه عرضه آن در بورس کالا، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در ۳ ماه باقی مانده امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود.  

سخنگوی وزارت صمت افزود: تحویل خودرو در دو بازه ۳ و ۶ ماهه خواهد بود و لذا ممکن است متقاضیانی که از طریق بورس کالا خرید می‌کنند ۳ تا ۶ ماه بعد از زمان خرید خودروی آن‌ها تحویل داده شود که این زمان با توجه به ساخت خودرو و حمل آن طبیعی است.  

مشاور وزیر صمت اظهار داشت: امسال حدود ۱۰ درصد از خودرو‌های وارداتی بصورت تحویل فوری به فروش خواهد رسید.

سخنگوی وزارت صمت در مورد نحوه تامین ارز واردات خودرو نیز بیان داشت: در آیین نامه واردات خودرو روش‌های مختلفی برای تامین ارز قید شده که در مجموع ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است، اما نکته مهم این است که تامین ارز از منشاء خارج کشور خواهد بود.  

قالیباف با تاکید بر تبعیت قیمت خودرو از نرخ ارز گفت: آنچه شاهد آن هستیم افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد است و قیمت شرکت‌های خودروساز افزایش نیافته است.  

وی افزود: وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعددی دارد که بزودی اعلام خواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: واردات خودرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته