دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیدوارم داور بهترین بازی را سوت بزند

ساپینتو: نقطه قوت پرسپولیس تیمش است نه بازیکن خاص/نمی دانم چرا در دربی تماشاگر نداریم

ساپینتو: نقطه قوت پرسپولیس تیمش است نه بازیکن خاص نمی دانم چرا در دربی تماشاگر نداریم
سرمربی تیم استقلال گفت: برای من نقطه قوت پرسپولیس تیمش است و یک بازیکن خاص نیست.
کد خبر : 821082

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دربی ۹۹ اظهار داشت: یک ماه و ۱۸ روزی لیگ به خاطر جام جهانی تعطیل بود. قبل از اینکه لیگ تعطیل شود ما شرایط خیلی خوبی داشتیم. بازی آخر سوپرجام بود که با پیروزی سپری کردیم.

* برای برگزاری بازی های تدارکاتی مشکل داشتیم

سرمربی تیم استقلال خاطرنشان کرد: در طول این تعطیلات خواستیم که برای اردو برنامه ریزی کنیم که جاهایی برویم ولی به خاطر شرایط مالی نتوانستیم. باید خودمان را تقویت کنیم. برای تدارک دیدن بازی‌های تدارکاتی مشکل داشتیم و مشکل زمین هم داشتیم.

* باید زمین تمرین خوب داشته باشیم

وی افزود: معمولاً بازی‌های تدارکاتی ما در ورزشگاه آرارات یا کمپ‌های دیگر برگزار می‌شد ولی در نهایت در دسترس نبودند. بعضی وقت‌ها هم لازم بود روی چمن مصنوعی تمرین می‌کردیم. این یکی از اولویت‌های ماست که زمین تمرین خوبی برای آینده برخوردار باشیم تا خوب تمرین کنیم و بازی‌های دوستانه برگزار کنیم. چون شرایط زمین انقلاب خیلی مناسب نیست. امیدوارم که هفته آینده زمین ما آماده شود و به شرایط مطلوب برگردیم.

*در این مدت مشکلات مالی زیادی بوده و خوشحال نبودیم 

ساپینتو یادآور شد: در این مدت با مشکلات خیلی زیادی مواجه بودیم. جو خیلی خوبی نبود و خوشحال نبودیم. مشکلات مالی هم آن جور که باید حل نشده و تا حدودی انجام شده است. برای بازیکنان خیلی سخت بود با تمرکز باشند ولی شجاع بودند، در چند هفته اخیر سخت کار کردند با وجود اینکه ذهن‌شان تمرکز صددرصد نداشت و خوشحال نبودند. گام به گام شرایط مالی در باشگاه ما بهتر و بهتر می‌شود و برای ما هم شرایط خیلی خوبی است. تمام نشده اما مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد. امیدوارم شرایط برای همه بهتر شود.

*فکر کنم هفته بعد کمپ حجازی تمرین کنیم

وی درباره اینکه کمپ ناصر حجازی را دیده است، گفت: بله، دیده‌ام. دو بار رفته‌ام. فکر می‌کنم هفته بعد آنجا تمرین کنیم. امکانات آنجا هنوز باید آن جور که باید تکمیل نشده، فکر کنم رختکن آماده شود ولی منطقه ریکاوری، باشگاه بدنسازی و سایر امکانات هنوز تکمیل نشدند ولی مهمترین قسمت زمین بازی است که آماده است.

* اهمیت بازی فردا را می دانیم 

سرمربی تیم استقلال درباره اینکه گل‌گهر سیرجان با پیروزی برابر هوادار به صدر جدول رسیده و می‌داند پیروزی در دربی چقدر برای هواداران اهمیت دارد، تصریح کرد: ما ۲۹ بازی دیگر پیش رو داریم و هنوز به وسط فصل نرسیدیم. هنوز ۵۷ امتیاز مانده است. ما ۴۳ امتیاز دیگر نیاز داریم تا قهرمان شویم. سال گذشته با کسب ۶۸ امتیاز قهرمان شدیم ولی برحسب سال‌های گذشته ۶۵ امتیاز یک تیم بگیرد قهرمان می‌شود. ۱۴ برد از ۱۹ بازی می‌خواهیم. به نظرم این برای قهرمان شدن کافی است‌. هر بازی هم برای من مهم است. فردا کسی ببرد یا مساوی کند تعیین کننده قهرمانی نیست ولی اهمیت این بازی را می‌دانیم، نه تنها ۳ امتیاز بلکه بیشتر از ۳ امتیاز برای ما ارزش دارد. برای ما یک بازی خیلی خاصی است. بین دو تا حریف قدر خواهد بود و این هفته هم خیلی خوب خودمان را آماده کردیم از تمرکز خوبی برخوردار بودیم، اعتماد به نفس خیلی بالایی داریم، با تمام تواضع و احترامی که برای حریف قائل هستیم و با شهامت و جاه‌طلبی که داریم این بازی را می‌بریم.


* نقطه قوت پرسپولیس تیمش است نه بازیکن خاص

وی در مورد غیبت لوکادیا و دیاباته دو مهاجم خوب پرسپولیس گفت: بعضی وقت‌ها حرف‌هایی را در کنفرانس‌ها می‌شنوم که سورپرایز می‌شوم و خلاف آن فردا ثابت می‌شود. لوکادیا و دیاباته بازیکنان خوب و مهمی هستند ولی ما هم بازیکنان مهمی داریم که در بازی‌های زیادی بازی نکردند. برای من نقطه قوت پرسپولیس تیمش است و یک بازیکن خاص نیست. آنها راه‌حل زیاد دارند برای من فرقی نکرد. استراتژی ما چه با لوکادیا چه بدون لوکادیا یکسان است. بازی خیلی سختی خواهد بود، ۹۰ دقیقه باید تمرکز کنیم و نتیجه بگیریم.

* نمی دانم چرا در دربی تماشاگر نداریم

ساپینتو درباره اینکه تفاوت این دربی را با دربی‌های پرتغال می‌داند و چه پیامی برای دلگرمی هواداران استقلال دارد، اظهار داشت: پیام بزرگی که می‌توانم بدهم اعتماد به نفس و تمرکز بالایی داریم این بهترین چیزی است که به هواداران خودمان می‌دهیم و متأسفانه از حضور تماشاچی‌ها برخوردار نیستیم. امیدواریم که به زودی به ورزشگاه بازگردند. فوتبال بدون تماشاگران واقعا مفهومی ندارد. یک بازی خیلی خاصی است و به بازیکنان گفتم از کنترل عاطفی خیلی خوبی در این بازی برخوردار باشند. چون از نظر کیفیت بازیکنان این دو تا تیم از کیفیت یکسانی برخوردار هستند. آن کسی که کنترل احساسات خیلی بالایی دارد حتی در ضربات کاشته چون تیم پرسپولیس هم روی ضربات کاشته تخصص دارد و می‌تواند ما را سورپرایز کند. نمی‌توانیم به حریف شانس دهیم، هر تیمی بتواند از موقعیت‌ها استفاده کند ضریب تاثیر خیلی بالایی دارد. باید در طول بازی از تمرکز بالایی برخوردار باشیم.

* الان هم زمان خوبی برای دربی است

وی در مورد اینکه به نظرش دربی قبل از تعطیلات برگزار می‌شد بهتر بود یا بعد از تعطیلات، عنوان کرد: الان هم برگزار شود خوب است و در گذشته هم حرفی زدم که اگر آن زمان برخوردار می‌شد خوب بود. مهم نیست آن زمان یا الان برگزار شود.

* تفاوت مسی و رونالدو در سن آنهاست

سرمربی تیم استقلال در مورد اینکه کریستیانو رونالدو در جام جهانی فروغی نداشته اما آرژانتین با لیونل مسی قهرمان شد، تصریح کرد: برای من هر دو نفر بهترین بازیکنان دنیا هستند. رونالدو توانسته چند تا از القاب دنیا را به نام خود کند و مسی هم توانسته است. برای من هر دو نفر یکسان است. این جور بازیکنان لایق به دست آوردن چنین القابی هستند. باعث تأسف است که رونالدو نتوانسته است که با تیم کشورم قهرمان جام جهانی شود. ولی زندگی این جوری است. بعضی وقت‌ها می‌برید و بعضی وقت‌ها می‌بازید. بهترین بازیکنی که پرتغال تا به حال داشته رونالدو بوده است.

* در مورد مصدومان شک داریم

 سرمربی آبی پوشان در مورد اینکه آیا مصدوم و محرومی دارند، گفت: در این رابطه شک داریم و این مساله در زمین مشخص خواهد شد. 

* اگر انرژی به تیم ایران خوب بود می توانست صعود کند

ساپینتو در خصوص عملکرد ملی پوشان استقلال در جام جهانی اظهار داشت: این بازیکنان سخت کار کردند و عملکرد خوبی داشتند. من به آن‌ها افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم اگر ایران حمایت‌های مثبتی برخوردار بود،‌ می‌توانست صعود کند. اگر انرژی به تیم خوب بود، می‌توانست صعود کند.

* امیدوارم داور بهترین بازی را سوت بزند

وی در رابطه با داور دربی گفت: امیدوارم عملکرد خوبی از دو تیم و تیم داوری شاهد باشیم. شنیدم داور چند ماهی می‌شود که به خوبی سوت نزده است. امیدوارم بهترین شرایط ذهنی و فیزیکی حاصل شود و داور بهترین بازی را سوت بزند. امیدوارم یک بازی خوبی شاهد باشیم و امیدوارم داوری هم عملکرد خوبی داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته