دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد؛

رونمایی از ۳ محصول فناور محققان شهرکردی

رونمایی از ۳ محصول فناور محققان شهرکردی
مرضیه گرامی از رونمایی ۳ محصول فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار خبر داد.
کد خبر : 821052

مرضیه گرامی مدیر مرکز رشد سلامت واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در شهرکرد از رونمایی سه محصول فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برای نخستین بار در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه با شعار پژوهش، فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در نمایشگاه بین‌المللی تهران برای ارائه دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

رونمایی از ۳ محصول فناور محققان شهرکردی

وی افزود: سه محصول کیت تشخیصی عفونت‌های بخش ICU، تولید کوره آزمایشگاهی ۱۶۰۰ درجه با قابلیت برنامه‌ریزی و صفحه کنترلی لمسی و تولید لام آزمایشگاهی با ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد که مشابهت داخلی در کشور نداشته و برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی شدند. این نمایشگاه که یکی از مهم‌ترین رویداد‌های حوزه فناوری بوده، نقطه عطفی برای نمایش توان و ظرفیت پژوهشگران در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی است.

مدیر مرکز رشد سلامت واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد توضیح داد: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور هر سال به اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود و از یک‌سو هدف آن ارائه یافته‌ها و پژوهش‌های محققان و احصای نیاز‌های پژوهشی و فناوری کشور و صنایع بوده و از سویی دیگر، فرصت مناسبی برای فناوران و پژوهشگران است تا دستاورد‌های علمی و پژوهشی خود را به نمایش بگذارند و سرمایه‌گذاران و صنعت گران بتوانند نیاز‌های فناورانه خود را از این طریق تأمین کنند.

رونمایی از ۳ محصول فناور محققان شهرکردی

گرامی عنوان کرد: مجموعه‌های فعال در زیست‌بوم فناوری کشور با حضور در این نمایشگاه توانستند از بستر مهیا شده در راستای افزایش تعاملات خود بهره‌مند شوند.  دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با ۹ دستاورد و محصول پژوهش محور و در قالب شرکت‌های فناور مستقر در مراکز رشد فناور و سلامت دانشگاه آزاد شهرکرد حضور چشمگیر و موفقی داشت و بسیار مورد توجه مسئولین و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفت.

رونمایی از ۳ محصول فناور محققان شهرکردی

وی اضافه کرد: واحد‌های فناور حاضر در بیست و سومین نمایشگاه فن بازار کشور از دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری محصولاتی نظیر کیت تشخیصی تقلبات در فراورده‌های گوشتی، کیت تشخیصی مقاومت چند دارویی باکتری‌ها، کیت تشخیصی بروسلا، کیت تشخیصی کرونا، کیت تشخیصی عفونت‌های بخش ICU، تولید کوره آزمایشگاهی ۱۶۰۰ درجه و تولید لام آزمایشگاهی، مواد اولیه مهندسی بافت، نانو بیوسنسور را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته