دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 10:09

فعالیت‌های اقتصادی قرارگاه‌های سازندگی و آستان‌های مقدس مشمول پرداخت مالیات شدند/ تمامی مجوزهای دریافت وجه برای پاسخ به استعلامات لغو شد

بهارستان‌نشینان در جلسه علنی امروز ـ سه‌شنبه ـ در ادامه بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مواد الحاقی 62،63 و 64 را به تصویب رساندند.
کد خبر : 82099

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بر اساس ماده الحاقی 62؛ به‌منظور تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی موضوع صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، اصلاح نظام درآمدی دولت و همچنین قطع وابستگی بودجه به نفت تا پایان برنامه ششم:


1- آستان‌های مقدس و قرارگاه‌های سازندگی و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به اشخاص مذکور از سال اول برنامه ششم نسبت به تمامی فعالیت‌های اقتصادی خود، مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.


2- هزینه خدمات مدیریت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مؤسسه جهاد نصر، حداکثر تا دو و نیم‌درصد(5/2%) عملکرد تخصیص اعتبارات ذی‌ربط با احتساب اعتبارات دریافتی از منابع بودجه عمومی کشور تعیین می‌گردد.


در ماده الحاقی63 آمده است: در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر فعال‌سازی منابع مالی و همچنین اصلاح و تقویت نظام مالی کشور، نظام ارزی کشور، «شناور مدیریت‌شده» است. دامنه نرخ ارز با توجه به حفظ رقابت‌پذیری در تجارت خارجی و با ملاحظه تورم داخلی و جهانی و همچنین شرایط اقتصاد کلان از جمله تعیین حد مطلوبی از ذخایر خارجی، تعیین می‌شود.


به موجب ماده الحاقی 64؛ در راستای اصلاح نظام اداری کشور، تمامی تکالیف و مجوزهای قانونی دریافت وجه برای ارائه اطلاعات و پاسخ به استعلامات دستگاه‌های اجرایی لغو می‌شود.


همچنین با رأی موافق نمایندگان مواد الحاقی 61،60 و 65 به کمیسیون تلفیق برنامه ارجاع شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته