دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در توییتر فعالیت ندارم، برای فضای فوتبال ایران متاسفم

گل‌محمدی: از تصمیم لوکادیا هنگ کردم/ بازیکنانم با تمام وجود مقابل استقلال بازی می‌کنند

گل‌محمدی: از تصمیم لوکادیا هنگ کردم  بازیکنانم با تمام وجود مقابل استقلال بازی می‌کنند
سرمربی تیم پرسپولیس گفت: از تصمیم لوکادیا هنگ کردم اما مطمئن هستم بازیکنان جایگزین با همه وجود مقابل استقلال بازی می‌کنند.
کد خبر : 820973

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یحیی گل‌محمدی که با ۸ دقیقه تاخیر در نشست خبری پیش از دربی ۹۹ حاضر شد در ابتدای این نشست اظهار داشت: بعد از دو ماه در خدمت خبرنگاران هستم. در چند ماه گذشته شاهد اتفاقات تلخ و دردناکی بودیم. اینجا جا دارد به تمام خانواده‌هایی که عزیزشان را از دست دادند تسلیت بگویم و برایشان آرزوی صبر دارم. بازی مهمی را در پیش داریم. دربی است و حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

* یکسری مشکلات عجیب و غریب در این مدت رخ داد

وی ادامه داد: می‌دانیم مردم چقدر نسبت به این بازی حساس و پیگیر هستند. قطعا با تمام قوا و با آمادگی کامل وارد این بازی خواهیم شد تا ان‌شاءالله بتوانیم بازی خوبی مقابل رقیبی دیرینه انجام دهیم. رقیبی که من به شخصه احترام خاصی برایش قائل هستم. همیشه این بازی حساسیت‌های خاص خودش را داشته و ان‌شاءالله بازی خوب و هماهنگی را انجام دهیم. هر چند که بالاخره یکسری اتفاقات عجیب و غریب تو این مدت افتاد و یکسری مشکلاتی به وجود آمد ولی خوب نباید به این مسائل فکر کنیم.

* امیدوارم یک بازی هجومی همراه با برد داشته باشیم

سرمربی تیم پرسپولیس افزود: چیزی که برای ما مهم است ارائه بازی خوب است. امیدوارم یک بازی هجومی همراه با برد داشته باشیم. فکر می‌کنم هر تیمی در دربی تمرکز خوب داشته باشد و بتواند از موقعیت‌های خود استفاده کند می‌تواند برنده این مسابقه باشد. امیدوارم در مجموع یک بازی جذابی را شاهد باشیم و هوادارانی که این بازی را از تلویزیون می‌بینند از این بازی لذت ببرند.

* خودم از تصمیم لوکادیا هنگ کردم

وی درباره جدایی غیرمنتظره یورگن لوکادیا که در روزهای آخر تمرین کم رمق ظاهر شده و اینکه پیش از جدایی با او صحبت کرده، عنوان کرد: اتفاقا در آن تمرین خیلی هم سرحال بود و خیلی هم پیگیر دربی بود. فیلم بازی را از بچه‌های آنالیز تیم گرفت و تمرکز خیلی خوبی برای این بازی داشت. نمی‌دانم بعد از تمرین چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفت از ایران خارج شود. من هنوز خودم هنگ هستم و نمی‌دانم دلیل این کار و تصمیمش چه بود. نمی‌توانم خبری راجع به این مسئله بدهم و کاری که می‌توانم انجام دهیم این مسئله را فراموش کنم تا به بازیکنانی که فردا می توانند بازی کنند روحیه بدهم و از آنها بخواهم با جان و دل بازی کنند. قطعا بازیکنانی که جانشین بازی می‌کنند با تمام وجود مقابل استقلال قرار خواهند گرفت.

* دربی از 10 مسابقه مهم جهان است اما چند روز قبلش نمی دانیم بازی انجام می شود یا خیر

گل‌محمدی درباره اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون گفته بود دربی با تماشاگر برگزار می‌شود اما این اتفاق رخ نخواهد داد، گفت: فوتبال ما مشکلات زیرساختی زیاد دارد. قطر را دیدید گه جام جهانی را بدون کوچکترین مشکلی با ورزشگاه‌های مجهز و پیشرفته برگزار کرد. نمی‌خواهم خودمان را با قطر مقایسه کنیم اما اگر بخواهیم با تیم‌های درجه دوم مثل چین، کره و ژاپن مقایسه کنیم از نظر ساختاری خیلی عقب هستیم. دیدار استقلال و پرسپولیس یکی از 10 دربی بزرگ دنیاست، چند روز قبلش نمی‌دانیم بازی انجام می‌شود یا نمی‌شود! یا با تماشاچی است یا بدون تماشاچی! کلا ساختار فوتبال‌مان همین است و انتظار بیشتر از این نمی‌شود داشت. ما لنگ زمین تمرین برای باشگاه‌های خود هستیم. یک ورزشگاه برای 50 سال پیش است، هم تیم ملی در آن بازی می‌کند، هم استقلال و پرسپولیس، هیچ امکاناتی وجود ندارد. بالاخره از این دست اتفاقات در فوتبال ایران فراوان وجود دارد.

* در مورد شرایط هوا حرف بزنیم می گویند وارد حاشیه شده است

سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه تیمش چگونه در آلودگی هوا تمرین می‌کند، تصریح کرد: مجبوریم تمرین کنیم. ببینید شرایط بازی با تمرین یک مقدار متفاوت است. در روز بازی با گرم کردن قبل از مسابقه 160 دقیقه باید کار کنید. هیجان بازی، ضربان قلبی که بازیکنان به آن می‌رسند، واقعا فشار بازی خیلی زیاد است و باید به موارد دیگر اضافه کرد. بالاخره شرایط تمرین کنترل شده است.  برخی با ماسک تمرین می کنند ولی در شرایط بازی نمی‌توانیم این اتفاقات و این پیشگیری‌ها را انجام دهیم. به هر صورت روزهای زیادی را خواهیم داشت که شرایط جوی این جوری خواهد بود. اینکه اصلا چرا شرایط جوی به این شکل است یک بحث دیگر است که بخواهیم در موردش صحبت کنیم می‌گویند وارد حاشیه می‌شوند ولی به هر صورت این شرایطی است که به وجود آمده است.

* از ایلان ماسک بپرسید صفحه فیک توییتر به نام من چرا تیک آبی دارد

وی در باره اینکه در توئیتر حساب دارد و صاحب اکانت است، تصریح کرد: تا به حال در زندگی‌ام وارد توئیتر نشدم و این اکانت به اسم من جعل شده و فیک است. اینکه تیک آبی هم گرفته عجیب است. از ایلان ماسک باید این موضوع را بپرسید. در مجموع فعالیتی در توئیتر نداشتم و ندارم حتی صفحه اینستاگرام من هم بسته است ولی تعجب می‌کنم که چطور تیک آبی گرفته است.

* دیاباته دو سه هفته کار دارد
سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص اینکه گفته می‌شود شیخ دیاباته مشکل مالی و قصد خروج از ایران را داشت،  یادآور شد: مشکل او فقط مصدومیت است و به بازی فردا نمی‌رسد فکر کنم دو سه هفته کار دارد.

* چند تمرین را خیلی راحت از دست دادیم

سرمربی پرسپولیس در مورد اعتصاب بازیکنان تیمش و لغو اردوی خارجی تیم و عدم قرارداد با عیسی آل کثیر تصریح کرد: این مشکلات وجود داشت، سعی کردیم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. چند تمرین را خیلی راحت از دست دادیم. در اوج تمرینات‌مان متأسفانه اتفاقاتی افتاد و اردوی ما لغو شد ولی سعی کردیم برنامه‌ریزی‌مان طوری باشد که با آمادگی کامل وارد مسابقات شویم.

* با عیسی آل کثیر در این هفته جلسه داریم

وی ادامه داد: با عیسی آل کثیر و مسئولان باشگاه صحبت کردم، فقط بحث توافق بین دو باشگاه و عیسی است. امیدواریم با برگزاری یکی دو تا جلسه این مشکل برطرف شود. مشکلی برای بستن قرارداد با او وجود ندارد فکر می‌کنم در این هفته یکی دو تا جلسه با او داشته باشیم.

* اگر قبل از جام جهانی بازی می کردیم ریتم خیلی خوبی داشتیم

وی در واکنش به زمان برگزاری دربی و اینکه پیش از جام جهانی این بازی برگزار می‌شد لوکادیا و دیاباته آماده بودند، تصریح کرد:‌ پیش‌بینی این روزها برای‌مان مقدور نبود. قطعا اگر قبل از جام‌جهانی بازی می‌کردیم تیم در مسابقات بود و ریتم خیلی خوبی داشتیم. شاید شرایط برای ما بهتر بود ولی در هر صورت نمی‌توانیم به گذشته فکر کنیم چیزی که برای‌مان مهم است بازی فردا است. بازیکنان انگیزه خیلی بالایی دارند و این را در تمرینات چند وقت اخیر نشان دادند. فکر می‌کنم با آمادگی خوبی وارد مسابقه شوند.

* نمی دانم لوکادیا چه زمانی بر می گردد

سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود لوکادیا تا 48 ساعت آینده به  ایران برمی‌گردد، گفت: واقعا هیچ اطلاع دقیقی از این مسئله ندارم. باشگاه در جریان است. جزئیات اینکه چرا و چه زمانی قرار است برگردد را ندارم و نمی دانم کی بر می‌گردد.

* خودم را درگیر لو رفتن ترکیب نمی کنم

گل‌محمدی در مورد اینکه نگران نیست صبح بازی ترکیب تیمش مشخص شود، عنوان کرد: این قدر ارتباطات قوی شده و خبرنگاران و رسانه‌ها تلاش می‌کنند که من واقعا نمی‌توانم کاری کنم ترکیب بیرون نیاید. بالاخره از یک جایی این مسئله درز پیدا می‌کند. هیچ حساسیت و نگرانی نسبت به این موضوع ندارم. تا جایی که بتوانیم نمی‌گذاریم این اتفاق بیفتد ولی واقعا سخت است و زیاد خودم را درگیر این مسئله نمی‌کنم. ترکیب‌ها خیلی قابل پیش بینی است و ما با تیمی که بازی داریم شاید 95 درصد ترکیب‌شان را با توجه بازی‌های گذشته می‌دانستیم. بالاخره ما هم اطلاعات‌مان از رقیب را از یک جاهایی می‌گیریم. شاید یک بازیکن این طرف و آن طرف شود. کسی نمی‌تواند در این شرایط ترکیبش را مخفی نگه دارد.

* باید جای دیاباته و لوکادیا را پر کنیم

وی در مورد اینکه با غیبت لوکادیا و دیاباته خط حمله پرسپولیس دچار مشکل نمی‌شود، تاکید کرد: هر دو بازیکنان اختصاصی در آن پست هستند. عملکرد خوبی هم داشتند بالاخره بی‌تأثیر نیست ولی باید بتوانیم جای‌شان را پر کنیم. با دوندگی و تمرکز بیشتر ، مهاجمان دیگر ما هم آماده هستند.

* ما یک تیم هستیم فقط 11 نفر نیستیم

سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه استقلال تمام بازیکنانش را برای دربی اختیار دارد اما پرسپولیس دچار یک معضل ناخواسته شده، گفت:‌شرایط آنطور که  شاید می‌خواستیم پیش نرفت ولی ما یک تیم هستیم فقط 11 نفر نیستیم. همه بازیکنانی که با ما قرارداد دارند و تمرین می‌کنند و انگیزه‌های خاص خودشان را دارند و مطمئن هستم با تمام وجود بازی می کنند و این موضوع باعث دلگرمی ماست.

* در لیگ قهرمانان جام در دستمان بود که از دست دادیم

گل‌محمدی در خصوص اینکه وضعیت فعلی تیمش چقدر او را یاد بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر می‌اندازد،‌ تصریح کرد: آنجا هم بالاخره مشکلاتی داشتیم. بحث مصدومیت و محرومیت بعضی از بازیکنان بود. آن بازی هم عملکردمان واقعا خوب بود ولی روی دو تا موقعیتی که شاید بی‌تجربگی کردیم و بازی را از دست دادیم. جام در دست‌مان بود اما متأسفانه آن را از دست دادیم.

* موضوع مالکیت سرخابی ها را مدیران باید صحبت کنند

سرمربی تیم پرسپولیس درباره مالکیت مشترک با باشگاه استقلال که مانع روند حرفه‌ای شدن است، عنوان کرد: این سؤال مربوط به مدیران می‌شود صحبت‌هایی که در مورد فوتبال ایران لازم بود را گفتم که چه مشکلاتی وجود دارد. امکاناتی باید باشد که بتوانیم مجوز حرفه‌ای بگیریم. این سوال را بهتر است از مدیران و مسؤلان فدراسیون بپرسید بهتر است.

* برای فضای فوتبال ایران متاسفم

گل‌محمدی در مورد اینکه چقدر در فضای فعلی، شور و حال دربی را در ورزشگاه بدون تماشاگر حس می‌کند، تصریح کرد: حضور تماشاگران قطعا حال و هوای ورزشگاه را بیشتر می‌کند متأسفانه دربی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. تنها کلمه‌ای که می‌توانم راجع به این مسئله بگویم  برای فضای فوتبال ایران متاسفم.

* حتما مسئولان فدراسیون با توجه به عملکرد یک مربی با نتایجش این مسائل را در نظر می گیرند

سرمربی تیم پرسپولیس درباره کارلوس کی‌روش و عملکرد تیم ملی عنوان کرد:‌ تمرکز من بیشتر روی دربی است و فکر می‌کنم خوب نیست در مورد شرایط تیم ملی صحبت کنم اما در کل عملکرد یک مربی را با نتایجش می‌سنجند کارشناسان، هیات رئیسه و مسؤلان فدراسیون این‌ها را در نظر می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته