دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 10:01
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بناهای تاریخی یک ظرفیت درون‌زا برای اقتصاد غیرنفتی هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «برای توسعه اقتصادی باید دولت و مجلس و فعالان بخش خصوصی با دقت و حساسیت بیشتری به شناسایی و تقویت حوزه‌هایی مانند حوزه بناهای تاریخی بپردازند تا مسیر جهش اقتصادی کشور از مسیر قیمت نفت و بودجه عمومی جدا شود.»
کد خبر : 82097

به گزارش گروه فرهنگی آنا، هادی قوامی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیا (صابتا) گفت: به طور سنتی یکی از آسیب های برنامه ریزی در کشور ما معطوف کردن برنامه به حجم اختصاص منابع و بودجه است، حال آنکه ما بسیاری از ظرفیت ها و حوزه ها را داریم که می توانیم آن را بدون اختصاص بودجه و یا با کمترین هزینه از بودجه عمومی کشور و تنها با ایجاد قوانین مناسب و طرح ریزی برنامه های دقیق آن را در مسیر توسعه و درآمدزایی قرار دهیم.


نماینده اسفراین با بیان اینکه «حوزه بهره برداری از بناهای تاریخی هم می تواند یکی از همین بخش ها باشد» ادامه داد: احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی کشور دارای یک ظرفیت اقتصادی درون زا است که خودش می تواند به طور مستقل و با کمترین وابستگی به بودجه کشور، درآمدزایی داشته باشد.


وی افزود: حوزه بناهای تاریخی اگر بتواند در جذب سرمایه گذار و مراحل بازاریابی، دقیق و موفق عمل کند می تواند به منبع درآمد غیر نفتی قابل توجهی برای کشور و بخش خصوصی تبدیل شود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: استفاده از ظرفیت این بخش ها نیازمند داشتن برنامه دقیقی است که بتواند یک فضای مناسب برای ورود سرمایه را ایجاد کند و به عبارتی این امکان مهیا شود که با در نظر گرفتن نیازهای گردشگری کشور و همینطور نیازهای بخش خصوصی، هم در تعیین کاربری ها و هم در تعیین شرایط واگذاری طوری رفتار شود که شاهد افزایش گام به گام تمایل به سرمایه گذاری در این بخش باشیم.


قوامی همچنین گفت: توسعه اقتصادی ایران نیازمند توجه بسیار بیشتر به این دست بخش هاست که می توانند فارغ از بودجه عمومی کشور و با وابستگی کمتر به فاکتورهایی نظیر قیمت نفت در بازارهای جهانی، روی پای خود بایستند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی باید دولت و مجلس و فعالان بخش خصوصی با دقت و حساسیت بیشتری به شناسایی و تقویت حوزه هایی مانند حوزه بناهای تاریخی بپردازند تا مسیر جهش اقتصادی کشور از مسیر قیمت نفت و بودجه عمومی جدا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته