دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1401 - 11:17
کمال خرازی:

هیچ کشوری اجازه به خطر افتادن امنیت خود را نمی‌دهد

هیچ کشوری اجازه به خطر افتادن امنیت خود را نمی‌دهد
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: هيچ کشوری اجازه نمی‌دهد که امنیت آن تهدید شود و به خطر بیفتد و جلوی اغتشاشات را می‌گیرد.
کد خبر : 820938

به گزارش خبرنگار آنا، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مراسم افتتاحیه سومين مجمع گفتگوی تهران، اظهار داشت: شاهدیم که به دلیل بمباران خبری و هدایت دستگاه های اطلاعاتی غربی به بهانه های مختلف، علیه ایران فضاسازی گسترده صورت‌ گرفت و ادراکی اشتباه از فضای داخلی ایران به خارج مخابره شد.

وی گفت: با سازماندهی نیروهای ترویستی در خارج از ایران و ورود تسلیحات به کشور، طرف مقابل توانست اغتشاشات را در ایران رقم بزند.

خرازی افزود: طبیعی است که هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که امنیت آن تهدید شود و به خطر بیفتد و جلوی اغتشاشات را می گیرد و شما بارها دیدید که در آمریکا، فرانسه و دیگر کشورها با اغتشاشات چگونه برخورد می‌کنند. 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: آنچه که در ایران اتفاق افتاد صرفا موضوع داخلی نبود بلکه یک جنگ هیبریدی بود، جنگی که هم سیستم خبری، هم عملیات تروريستی، هم دستگاه های سیاسی و اطلاعاتی کشورهای مختلف درگیر بودند.

وی افزود: طراحی این جنگ از قبل صورت گرفت و منتظر فرصتی و بهانه ای بودند که متاسفانه فوت مرحومه امینی این بهانه را به دست آنها داد.

خرازی بیان کرد: تخریب افکار عمومی یکی از جنبه‌های جنگ شناختی است که به منظور تغییر فکر مردم یک کشور نسبت به شرایط آن و مسئولین آن کشور انجام می‌گیرد. 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: امروز عرصه ذهن نیز به مولفه های جنگ اضافه شده است و آنچه در ایران اتفاق افتاد نیز نمونه ای از این موضوع بود. 

مشاور رهبر انقلاب در مورد فعالیت هسته ای کشورمان نیز اظهار کرد: ما به همت دانشمندان خود دسترسی کامل به تکنولوژی هسته ای پیدا کردیم. طرف‌های اروپایی حاضر نبودند حتی با ۱۵ سانتریفیوژ ما موافقت کنند و صحبت از تضمین عینی می‌کردند.

وی تصریح کرد: با همت دانشمندان ایرانی به حدی رسیدیم که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را در چرخش داشتیم و غربی‌ها ناچار به مذاکره شدند.

وی افزود: ما امروز هم از توانایی‌های بالایی برخورداریم، اما در صدد تولید بمب نیستیم؛ توانایی آن را داریم اما قصد تولید بمب نداریم.

خرازی تاکید کرد: ما تولید بمب را حرام می‌دانیم و از لحاظ راهبردی تولید بمب را راهگشا نمی‌دانیم؛ ما خواهان منطقه ای عاری از سلاح هسته ای هستیم. رژیم صهیونیستی که در این منطقه سلاح هسته ای دارد، باید به پادمان بپیوندد؛ مولفه‌های امنیت از نظر ما موارد دیگری است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد به تعهدات برجامی خود بازگردد؛ تصریح کرد: الان تنها مسئله باقیمانده پادمان است که امیدواریم با سفری که کارشناسان آژانس به ایران دارند، این مسئله و برجام را به نتیجه برساند.

وی در مورد تحولات منطقه نیز گفت: منطقه ما به گفت‌وگو نیاز دارد؛ ما همواره از گفت‌وگو استقبال کردیم و ایران هیچگاه به کشور دیگری تجاوز نداشته است.

خرازی بیان داشت: شرط موفقیت گفت‌وگو عدم تجاوز، عدم دخالت بیگانگان و ایجاد زمینه برای گفت‌وگوست که ما برای این‌ها آمادگی داریم.

مشاور رهبر انقلاب تصریح کرد: رئیس جمهور چین اخیرا از منطقه بازدید کرد و ما از این اقدامات استقبال می‌کنیم، اما خطایی که در این جریان رخ داد ورود به مباحث سیاسی و تمامیت ارضی کشورمان بود.

وی گفت: آن‌ها سعی کردند این خطا را جبران کنند؛ امیدواریم که چنین خطایی دیگر رخ ندهد و به طور کامل جبران شود.

خرازی در مورد جنگ اوکراین نیز بیان کرد: ما از ابتدا مخالف پیدایش چنین درگیری در اوکراین بودیم، اما می‌دیدیم کشورهای غربی اوکراین را به سمت جنگ سوق می‌دهند.

رئيس شورای راهبردی روابط خارجی اظهارداشت: تلاش برای حرکت ناتو به سمت مرزهای روسیه تحریک آمیز بود، شاهد بودیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال وادار کردن روسیه به جنگ بودند.

وی افزود: جنگ اوکراین باید هرچه زودتر از طریق گفت‌وگو خاتمه یابد و ایران آمادگی دارد وسیله چنین گفت‌وگویی را فراهم کند.

خرازی در پایان با اشاره به شرایط همسایه غربی عراق، خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل جهت کمک به دولت جدید عراق را داریم؛ ایران همواره به این کشور کمک کرده و جان عزیزانش مانند شهید سلیمانی را هم تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته