دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خسروپناه در گفت‌وگو با آنا:

حکمرانی با همکاری حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر است

حکمرانی با همکاری حوزه و دانشگاه امکان‌پذیر است
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد حکمرانی در بخش‌های مختلف کشور با همکاری حوزه و دانشگاه امکان پذیر است.
کد خبر : 820921

حجت الاسلام و المسلمین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: آیت الله مصباح جزو علمداران ورود علوم انسانی به حوزه‌های علمیه بود وقتی علوم انسانی وارد حوزه‌های علمیه شد علومی نظیر روانشناسی، ارتباطات، حقوق، اقتصاد و سایر علوم اجتماعی و انسانی توسط اساتید دانشگاه وارد حوزه‌های علمیه شد و هنوز در مراکز حوزوی اساتید فرهیخته علوم انسانی حضور دارند و به طلبه‌ها آموزش می‌دهند اخیراً بحث‌های فرهنگ و ارتباطات نیز مطرح شد که توسط اساتید دانشگاه در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، از طرفی دروس معارف که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود از سوی اساتید دانشگاه و حوزه به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: بین حوزه و دانشگاه تعامل جدی برقرار است البته باید این را تقویت کرد تا این دو نهاد بیشتر به هم نزدیک شوند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ مهمترین نیاز کشور بحث حکمرانی و نه حکومت داری است ما در حوزه‌های مختلف به حکمرانی در فرهنگ، در فضای مجازی، در مسکن، در پدافند غیر عامل، در خانواده و آسیب‌های اجتماعی نیاز داریم، این حکمرانی‌ها جز با همکاری حوزه و دانشگاه امکان پذیر نیست ،بنابراین اگر متولیان کشور و نظام ضرورت حکمرانی را پی ببرند می‌توانند نتایج آن را مشاهده کنند این باعث می‌شود که ساختار‌مند وحدت و انسجام حوزه و دانشگاه در مسیر حکمرانی تحقق پیدا کند.

خسروپناه درباره علوم انسانی اسلامی گفت: راهکار نظری وحدت حوزه و دانشگاه اسلامی‌سازی علوم انسانی است و این امر به جز پیوند حوزه و دانشگاه امکان پذیر نیست. بحث‌های مختلف در این زمینه صورت گرفته در دانشگاه آزاد علوم انسانی اسلامی پیش می‌رود و از علمای حوزه در این زمینه استفاده می‌کنیم اما در این زمینه نیز نیازمند تقویت هستیم.

وی تاکید کرد: نمی‌توان علوم انسانی غربی را کلا حذف کرد اما می‌توان با مطالعه و آگاهی از این علوم، علوم انسانی بومی را تولید کرد و آن را در جامعه توسعه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته