دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 09:14

رویایی که تبدیل به واقعیت شد/ لسترسیتی قهرمان انگلستان شد

کلودیو رانیری پس از قهرمانی لسترسیتی گفت: من همان مربی اخراجی یونان هستم!
کد خبر : 82092

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، گلزنی ادن هازارد هافبک بلژیکی چلسی و توقف تاتنهام سند قهرمانی لستر سیتی در جزیره را امضا کرد تا رویای آبی به حقیقت بپیوندد. در آخرین دیدار هفته سی و ششم لیگ برتر دو تیم چلسی و تاتنهام در حالی برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا با این نتیجه لسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد.


چلسی بازی را بهتر آغاز کرد اما بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی، بازی متعادل تر شد و هر دو تیم ‏موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه هم ایجاد کردند تا اینکه در دقیقه 35، تاتنهام توسط هری کین ‏به گل رسید. ‏ روی همکاری خوب دایر و لاملا و پاس در عمق ستاره آرژانتینی، هری کین با بگوویچ تک به تک شد و ‏بعد از پشت سر گذاشتن او، دروازه را باز کرد. ‏بعد از این گل حملات تاتنهام ادامه پیدا کرد و پس از اینکه یک موقعیت بسیار خوب را در دقیقه 40 از ‏دست دادند، در آخرین دقیقه نیمه اول، به گل دوم رسیدند. روی اشتباه ایوانوویچ، بازیکنان میهمان صاحب ‏موقعیت شدند و در نهایت سون هئونگ مین روی پاس هری کین توانست دروازه چلسی را برای بار دوم ‏باز کند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. ‏


نیمه دوم را دو تیم هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی صاحب موقعیت های خوبی شدند تا اینکه در دقیقه 58، چلسی یکی از گل های خورده را جبران کرد. روی یک ضربه کرنر بود که ارسال خوب ویلیان در محوطه جریمه به کیهیل رسید و او با یک ضربه به موقع، کار را تمام کرد. در ادامه حملات چلسی ادامه داشت و در مقابل تاتنهامی ها به دنبال رسیدن به گل های بعدی روی ضدحملات بودند. تا اینکه در دقیقه 83، سرانجام چلسی به گل دوم رسید. حرکت خوب دیگو کاستا و پاس او برای ادن هازارد، با ضربه تماشایی این ستاره بلژیکی، حساب کار را 2-2 کرد.


به این ترتیب لسترسیتی توانست دو هفته زودتر از پایان این رقابت ها قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. این تیم با 77 امتیاز از 36 دیدار در صدر جدول قرار گرفت و تاتنهام با 69 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. حالا لسترسیتی نماینده فوتبال انگلیس در فصل بعد لیگ قهرمانان خواهد بود و توانست به افتخاری بزرگ دست یابد که فصل قبل چلسی به آن رسیده بود.


کلودیو رانیری در خصوص قهرمانی تیمش گفت: «من 64 سال دارم، سال‌هاست که در تلاش و جنگ هستم ولی همیشه مثبت و خوشبین بوده‌ام. همیشه فکر می‌کردم یکجا بالاخره جام بزرگی خواهم برد. همان کسی هستم که یونان اخراجش کرد، شاید بعضی ها کارنامه من را فراموش کرده بودند. شاید کسی فراموش نکرده باشد ولی دوست دارم تاکید کنم که من همانم که روی نیمکت یونان بود. تغییری نکردم.»


سرمربی ایتالیایی افزود: «در لستر خواهم ماند. امسال را نمی‌توانیم تکرار کنیم، سال بعد برای حضور در جمع 10 تیم برتر می‌جنگیم. باید به رشد و پیشرفت ادامه دهیم. وقتی چنین اتفاقی برای شما می‌افتد، نمی‌توان به خوبی متوجه آن شد. تاتنهام تا نیمه اول پیروز میدان بود و من ناراحت بودم. وقتی کیهیل گل زد، فکر کردم اتفاقی رخ خواهد داد. با گل ادن هازارد خوشحالی کردم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب