دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه زابل:

ایرانیان به دلیل فطرتشان اسلام را در آغوش گرفتند

ایرانیان به دلیل فطرتشان اسلام را در آغوش گرفتند
آیت‌الله مجتبی عزیزی بخشی عنوان کرد: این اسلام نبود که ایران را فتح کرد؛ بلکه مردم ایران بودند که به دلیل عاطفه، فطرت، نگاه معناگرایی و جهان‌بینی که داشتند، اسلام را در آغوش گرفتند.
کد خبر : 820904

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زابل، همایش ملی «تجلی ولایتمداری و محبت اهل بیت(ع) بر فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران با تأکید بر استان سیستان و بلوچستان» با حضور صاحب‌نظران و محققین حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل برگزار شد.

امام جمعه زابل در این همایش با توجه به خطبه ۸۷ نهج‌البلاغه گفت: وقتی تطور تاریخ را مشاهده می‌کنیم، سرزمین ما شاهد امواج و تکانه‌های زیادی بوده است؛ اما بعضی از این امواج مانند تقدس گندم مواج ماندگاری بودند.

ایرانیان به دلیل فطرتشان اسلام را در آغوش گرفتند

آیت‌الله مجتبی عزیزی بخشی با اشاره به فطرت پاک و انسانی مردم ایران در قبل از اسلام بیان کرد: ایرانی‌ها از زمانی که دین و آیین بسیط بود، همواره آنچه با لطافت عاطفه آنها تطابق داشته، زود عجین شده‌اند.

وی تبیین کرد: این اسلام نبود که ایران را فتح کرد؛ بلکه مردم ایران بودند که به خاطر عاطفه، فطرت، نگاه معناگرایی و جهان‌بینی که داشتند اسلام را در آغوش گرفتند.

ایرانیان به دلیل فطرتشان اسلام را در آغوش گرفتند

امام جمعه زابل توضیح داد: زمانی واردشدن اسلام به ایران با دو قرائت بود، نخست قرائت علی و اولاد علی(ع) و دوم قرائت بنی‌امیه و سپس بنی‌عباس.

عزیزی بخشی با اشاره به وجود عالمان بزرگ ایرانی در حدیث و فقه افزود: مردم ایران، اسلام را پذیرفتند؛ چراکه با فطرت آنها یکسان نشان داده می‌شد و زمام ترویج دین اسلام را نیز این مردم  دست گرفتند؛ چراکه با فطرت موافق بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته