دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 10:43

پاسخ منفی منصور الهادی به مذاکرات صلح یمن ادامه دارد

منابع یمنی اعلام کردند که فرستاده سازمان ملل به این کشور در قانع کردن هیات دولت درتبعید یمن برای بازگشت به مذاکرات مستقیم با هیات صنعاء شکست خورده‌ است.
کد خبر : 82080

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم نوشت: «با شکست اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن در قانع کردن هیات دولت برای بازگشت به میز مذاکرات با هیات صنعاء، تعلیق مشارکت دولت مستعفی برای دومین روز متوالی ادامه می‌یابد.»


منابع آگاه اعلام کردند: «شیخ احمد جلسه طولانی را با هیات دولت مستعفی یمن برگزار کرد اما هیچ نتیجه‌ای نداشت. این هیات همچنان بر دستیابی به ضمانت‌هایی درباره پایبندی حوثی‌ها (جنبش انصارالله) و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن به آتش‌بس پافشاری می‌کند و تاکید کرده است که تنها پس از تحقق این شرط به مذاکرات مستقیم با هیات صنعا باز می‌گردد.»


یک منبع در هیات دولت مستعفی یمن اعلام کرد: «ما از ولد شیخ خواستیم ضمانت‌های واقعی درباره تکرار نشدن نقض آتش‌بس و تشکیل کمیته تحقیقات درباره یورش به پادگان تیپ 29 میکا و غارت وسایل و تجهیزات آن را فراهم آورد اما وی نتوانست این شرط ما را محقق کند.»


در همین حال خالد سلیمان جارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت بعید ندانست که تصمیم هیات ریاض برای تعلیق مشارکت در مذاکرات صلح، تعدی از اصول قطعنامه 2216 شورای امنیت، طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج مذاکرات ملی باشد.


وی گفت: «در هر مذاکراتی ممکن است موانعی ایجاد شود اما مساله مهم، تمایل طرف‌های یمنی به اتخاذ اقدام مثبت در مذاکرات است. من نمی‌توانم جدول زمانی برای این مذاکرات مشخص کنم ما به عنوان کشور میزبان منتظر این هستیم که نتایج مثبتی از این مذاکرات ببینیم.»


مذاکرات صلح یمن در کویت 21 آوریل (2 اردیبهشت) آغاز شد اما طرف‌های یمنی در این مذاکرات نتوانستند بر سر مسائل اساسی توافق کنند. اخیرا نیز هیات ریاض از مذاکرات مستقیم با هیات صنعا عقب نشینی کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته