دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1401 - 14:04
در ادامه گمانه زنی‌ها پیرامون جنگ اوکراین؛

فرمانده اوکراینی: اعلام فرمان بسیج عمومی از سوی پوتین محتمل است

فرمانده اوکراینی: اعلام فرمان بسیج عمومی از سوی پوتین محتمل است
یکی از فرماندهان ارشد اوکراین می‌گوید این احتمال را که رئیس جمهور روسیه به دنبال اعلام فرمان بسیج عمومی باشد، نباید نادیده گرفت و آمادگی برای مواجهه با چنین وضعیتی ضروری است.
کد خبر : 820770

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «آندری کووالچوک» فرمانده ستاد عملیاتی جنوب اوکراین در مصاحبه با «اسکای نیوز» مدعی شده که به باور وی، اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اعلام فرمان بسیج عمومی، میلیون‌ها نفر را راهی میدان جنگ کند، محتمل است.

کووالچوک در این باره گفت: به گمانم پوتین به این مسئله فکر می‌کند و نمی‌توانیم این احتمال را نادیده بگیریم. باید آماده باشیم.

البته این فرمانده ارشد اوکراینی نسبت به توانایی کی یف برای مقابله با چنین حمله همه جانبه‌ای ابراز خوشبینی کرد و گفت: باور دارم که ما وشرکایمان باید مواضع قانع کننده‌ای داشته باشیم. اگر پوتین فرمان بسیج عمومی بدهد، شرکایمان ما را به گونه‌ای مجهز می‌کنند که نه تنها از پس یک ارتش ۳۰۰ هزار نفری، بلکه از پس یک ارتش میلیونی هم برمی آییم. 

به گفته این فرمانده اوکراینی، در آن صورت جنگ افزار‌های غربی باید برای مقابله با چنین وضعیتی مرگبارتر باشند.

کووالچوک در توجیه این ادعا افزود: ما دیگر نه تفنگ که تیربار می‌خواهیم. نه توپ و خمپاره که بمب خوشه‌ای نیاز داریم. ما هم تانک و هواپیما می‌خواهیم و هم پدافند هوایی قابل اعتماد که کارایی آن دست‌کم ۹۵ درصد باشد.

وی با اشاره به عملیات بازپس‌گیری بخش‌هایی از کرانه غربی رودخانه «دنیپر» در جنوب اوکراین، گفت که هدف اصلی این عملیات نابودی تمامی نظامیان روس مستقر در این منطقه بود. شتاب در آغاز عملیات و کمبود مهمات موجب شد تا روس‌ها امکان عقب نشینی یابند و بخشی از آنان جابجا شده و در شرق اوکراین فعالیت کرده و بخشی دیگر همچنان قادر به حمله به کرانه غربی باشند. در نتیجه، این پاتک ۵۰ تا ۶۰ درصد موفق بود.

ادعای فرمانده اوکراینی در حالی بیان می شود که روز گذشته، پوتین از مقر مشترک فرماندهی یگان‌های نظامی روسیه بازدید کرد و در دیدار با فرماندهان ارتش، خواستار شنیدن پیشنهاد‌های آن‌ها درباره پیشبرد کارزار نظامی علیه اوکراین شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته