دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1401 - 11:32
کوثری در گفت‌وگو با آنا:

لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن، سازمان ملل را بی‌اعتبار می‌کند

لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن، سازمان ملل را بی‌اعتبار می‌کند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن شورای اجتماعی سازمان ملل متحد را، موجب بی‌اعتباری این کمیسیون دانست.
کد خبر : 820715

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، در واکنش به تصویب قطعنامه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در شورای اجتماعی سازمان ملل متحد، گفت: این رفتار و اقدام زشت زیرمجموعه سازمان ملل موجب بی‌اعتباری آن‌ها می‌شود. 

وی افزود: این همه جنایت و نقض حقوق بانوان در جوامع آمریکا و کشورهای غربی صورت می‌گیرد، هیچ کسی آن را رسیدگی نمی‌کند، اما یک حرکت بسیار غلط که توسط عوامل وابسته به آن‌ها و ناآگاه به نام زن در ایران را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با بررسی آماری در کشورمان مشخص می‌شود که سطح سواد بانوان قبل از انقلاب ۳۲ درصد بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند و این نشان از رشد حضور بانوان در سطوح مختلف جامعه دارد.

کوثری با بیان اينکه زنان ایرانی در بسیاری از مسائل صاحب‌نظر هستند، یادآور شد: بانوان ایرانی باید به خود ببالند که جایگاه بالایی در دنیا دارند و این حقانیت بانوان ایرانی را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه بانوان ايرانی مشخص بوده و ملت ایران آگاه هستند، خاطر نشان کرد: غربی‌ها می‌خواهند بانوان را وسیله درآمدی خود کنند و بدانید که اینگونه قطعنامه‌ها ارزش آن چنانی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته