دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس زنان در گفتگو با آنا:

اخراج ایران از «کمیسیون مقام زن» سیاسی و در سایه حضور منفعلانه ما اتفاق افتاد

اخراج ایران از «کمیسیون مقام زن» سیاسی و در سایه حضور منفعلانه ما اتفاق افتاد
یک فعال حقوق زنان گفت: اخراج ایران از کمیسیون مقام زن یک حرکت سیاسی بیشتر نبود، ولی حضور ما هم منفعلانه و کمرنگ بود.
کد خبر : 820710

توران، ولی مراد فعال حقوق زنان، در رابطه با اخراج ایران از کمیسیون مقام زن به خبرنگار آنا گفت: اخراج ایران از کمیسیون مقام زن یک حرکت سیاسی بود. البته ما هم در مجامع بین المللی منفعلانه رفتار می‌کردیم و حضور کمرنگ و بی رمقی داشتیم. همچنین علی رغم آنچه انتظار می‌رفت، شبکه هماهنگی با کشور‌های اسلامی ایجاد نکردیم و برنامه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مرتبطی نداشتیم.

این فعال حقوق زنان، حضور در جوامع بین المللی را برای کشور ما بسیار مفید دانست چرا که می‌توانستیم با کشور‌ها تعامل داشته باشیم و افزود: در سال ۱۳۷۴ این کمیسیون مقام زن در ایران بود که مسئله عدالت جنسیتی را عنوان کرد، یعنی ما می‌توانیم حضور تاثیر گذاری داشته باشیم. 

عضو شورای مرکزی و مسئول کمیته تحقیقات و مطالعات جامعه زینب (س)، افزود: اگر شبکه هماهنگی با کشور‌های اسلامی ایجاد کرده بودیم و در جوامع بین المللی برنامه‌های خودمان را دنبال می‌کردیم امروز اخراج ایران از کمیسون مقام زن دیگر اهمیتی نداشت. 

ولی مراد تاکید کرد:  این موضوع که علت بی توجهی جوامع بین المللی به جامعه زنان ایران این است که به اندازه چهار دهه در این موضوع کم کاری کرده ایم و یک جریان فکری نمی‌گذارد که در حوزه زنان سیاست و برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: زنان همیشه قربانی شرایط، خودخواهی و خودمحوری بودند؛ در حالی‌که نگاه انقلاب اسلامی به زن نگاه به انسان با کرامت است. در وقوع انقلاب اسلامی، موفقیت، تثبیت و تحکیم این نظام زنان همواره نقش داشتند؛ بنابراین سزاوار است که نظام اسلامی به دنبال رفع تبعیض‌ها علیه زنان باشد.
 
 انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: زن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته