دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1401 - 08:18
با تشدید نرخ تورم در کشور‌های غربی؛

آسیب افزایش هزینه‌های زندگی به کسب و کار‌های آنلاین در اروپا

آسیب افزایش هزینه‌های زندگی به کسب و کار‌های آنلاین در اروپا
با تشدید نرخ تورم در کشور‌های غربی در پاییز و زمستان جاری، خانواده‌های بسیاری برای تامین هزینه‌های شب عید و کریسمس با مشکلات عدیده مواجه هستند.
کد خبر : 820602

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، رسانه‌های انگلیسی می‌گویند والدین ناامید نگران این هستند که نتوانند از پس پرداخت هدایای کریسمس برای فرزندان خود برآیند و به همین دلیل برای تهیه هدایای کریسمس برای فرزندان خود به بانک‌های غذایی و مراکز خیریه مراجعه می‌کنند. روزنامه بیرمنگهام میل گزارش داده است که تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است. 

یکی از کارکنان یک بانک غذایی می‌گوید، «این هفته مادرانی به ما مراجعه کردند که درخواست اسباب و عروسک از ما داشتند و می‌گفتند که برای هدایای کریسمس به آن‌ها نیاز داریم! مردم برای تامین اسباب بازی به بانک‌های غذایی مراجعه میکنند!»

وی همچنین گفته، میزان مراجعه برای غذا آنقدر زیاد شده است که ما نمی‌توانیم غذایی ذخیره کنیم و بانک غذایی ما به سرعت خالی می‌شود.

این گزارش می‌گوید که در این منطقه هزاران نفر برای تامین مایحتاج اولیه خود به خیریه و بانک‌های غذایی وابسته هستند. مراکز دولتی کمک به نیازمندان نیز طی ماه‌های اخیر بسیار شلوغ شده است و خیریه‌ها اعلام کرده‌اند که تهیه غذای کافی برای نیازمندانی که روزانه به آن‌ها مراجعه می‌کنند دشوار شده است. 

از سوی دیگر، افزایش وحشتناک هزینه‌های زندگی در اروپا باعث آسیب به کسب و کار‌های آنلاین شده است. دفتر اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرده است که خرید‌های آنلاین در ماه نوامبر حدود ۵ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است و این آمار در ماه‌های آینده احتمالا افزایش خواهد یافت.

آمار‌های دفتر اداره آمار ملی همچنین نشان می‌دهد که علاوه بر خرده فروشی آنلاین، میزان خرده فروشی سنتی نیز ۵.۹ درصد کاهش داشته است که نشان دهنده کاهش قدرت خرید انگلیسی‌ها به نسبت ماه‌های قبل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته