دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 18:33

عراقچی مطرح کرد؛ ارائه گزارش برجام در موعد مقرر به کمیسیون امنیت ملی مجلس

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به اینکه گزارش وزارت‌خارجه درباره برجام در موعد مقرر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارسال شد، گفت که در نشست اعضای این کمیسیون رسیدگی به وضعیت رفع تحریم‌ها و اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 82039

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، سید عباس عراقچی رئیس کمیته اجرای برجام در حاشیه نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره موضوعات و محورهای مورد بررسی در جلسه امروز دوشنبه این کمیسیون گفت: بر اساس قانون، وزارت امور خارجه موظف است که هر سه ماه یکبار، گزارش اجرای برجام را به این کمیسیون ارائه کند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه برجام در تاریخ 26 دی ماه سال گذشته اجرایی شد، بنابراین سه ماه بعد آن 26 فروردین ماه بود، از این رو وزارت خارجه در تاریخ مقرر، گزارش کتبی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارسال کرد و امروز نیز من با حضور در جلسه، توضیحاتی را درباره محورهای گزارش ارائه کردم.


رئیس کمیته اجرای برجام تصریح کرد: در این نشست همچنین من به سوالات نمایندگان و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ابعاد مختلف اجرایی شدن برجام به ویژه مسئله رفع تحریم ها و موضوعات بانکی پاسخ دادم.


عراقچی خاطر نشان کرد: همچنین (در این نشست) درباره مسائل و اتفاقات اخیر از جمله برداشت غیرقانونی 2 میلیارد دلار از دارایی های جمهوری اسلامی از سوی آمریکا بحث شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته