دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تیمی که زودتر به گل برسد شانس بیشتری دارد

پیشکسوت پرسپولیس: برنده شدن در دربی شرط دارد

پیشکسوت پرسپولیس: برنده شدن در دربی شرط دارد
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: تیمی که در دربی کمتر اشتباه کند و بتواند از موقعیت‌های خود استفاده کند در دربی برنده می‌شود.
کد خبر : 820166

رحیم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره دربی ۹۹ تیم‌های استقلال و پرسپولیس که هفته آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در تمام دنیا تیم‌های باشگاهی بازی رسمی نداشته‌اند و اگر قرار باشد با تعطیلی موقتی بازی‌های لیگ برتر، تیم‌ها دچار افت شوند کار درستی نیست. بازیکنان حرفه‌ای هستند و باید مضاعف تمرین کنند تا در شروع دوباره رقابت‌ها، با آمادگی بالا وارد بازی‌ها شوند. نباید با وقفه در دیدار‌ها تاثیر منفی در عملکرد بازیکنان ببینیم، چون کار آن‌ها فوتبال است و از این کار درآمدزایی می‌کنند. طبیعتا باید منتظر بود تا تیم‌ها آماده‌تر وارد زمین شوند و دربی بازی خوبی شود مگر اینکه اتفاقی برخلاف انتظار رخ دهد.

**فوتبال بالا و پایین زیاد دارد 

وی ادامه داد: نتیجه بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال از قبل قابل پیش‌بینی نیست. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و در بازی‌های مهم نتایجی رقم می‌خورد که انتظار آن برای کمتر کسی وجود دارد. هر زمان یکی از سرخابی‌ها پیش از دربی شرایط بهتری داشته عمدتا نتیجه را واگذار کرده و تیمی برنده شده که انتظار آن نمی‌رفته است. فوتبال ایران سر و سامانی ندارد و تیمی که یک روز کار نکند بازنده می‌شود. البته زیرساخت‌های ضعیفی داریم و قابل قیاس با دنیا نیستیم. تنها اسم حرفه‌ای را روی لیگ برتر می‌بینیم و اتفاقاتی که می‌تواند لیگ را به معنای واقعی کلمه حرفه‌ای کند را نمی‌بینیم. بازیکنان ما در سطح بالایی نیستند و دیدیم که در جام جهانی هم نمایش دلپذیری نداشتیم و فقط در یک بازی برابر ولز خوب ظاهر شدیم. بازیکنان ما در سطح کیفی مطلوبی که در دنیا می‌بینیم ظاهر نمی‌شوند و برای همین انتظار بازی‌هایی که در لیگ‌های خوب دنیا می‌بینیم را نباید داشته باشیم.

**نگاه‌ها به دربی تغییر کرده است

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: بارها دیده شده در مورد بازیکنی که گلزنی می‌کند یا پاس گل می‌دهد بیش از اندازه تعریف و تمجید می‌شود. مگر وظیفه بازیکنانی که مهاجم هستند یا هافبک هجومی هستند، چیست؟ وظیفه بازیکنان هجومی گلزنی است و بازیکنانی که در کارهای دفاعی هستند هم موظف هستند اجازه گلزنی را از حریف بگیرند. در گذشته برتری در دربی اهمیت بسیار زیادی داشت چون دو تیم بر این باور بودند که پیروزی در این بازی از قهرمانی در لیگ اهمیت بیشتری دارد اما در حال حاضر نگاه‌ها تغییر کرده است. از سویی دیگر تیمی که دروازه‌اش را باز شده می‌بیند سیستم بازی‌اش به هم می‌ریزد و نمی‌تواند بازی مورد انتظارش را انجام دهد. برای همین دو تیم خیلی محتاط هستند که گل نخورند و این باعث می‌شود تا بازی جذابیت کمی داشته باشد. دو تیم هم احساسی بازی می‌کنند و بیشتر بازیکنان پرسپولیس و استقلال در حد این دو تیم نیستند. 

**تیمی که زودتر به گل برشد شانس بیشتری دارد

یوسفی درباره اینکه کدامیک از دو تیم استقلال و پرسپولیس بخت بیشتری برای کسب پیروزی در دربی ۹۹ دارند، عنوان کرد: به عنوان کسی که چندین سال در پرسپولیس بازی کرده دوست دارم تا این تیم برنده شود. اگر از یک بازیکن سابق استقلال هم پرسیده شود به اعتقاد او تیمش در دربی بازنده نمی‌شود و قطعا دلش می‌خواهد تیم مورد علاقه‌اش به برتری برسد. بازی سختی در انتظار هر دو تیم خواهد بود و تیمی که بهتر عمل کند و اشتباهات کمتری داشته باشد به شرط استفاده از موقعیت‌ها برنده می‌شود. ضمن اینکه شانس تیمی که زودتر به گل برسد برای کسب پیروزی بیشتر است مگر اینکه تیم زننده گل نتواند در حفظ گل زده و مدیریت بازی عملکرد خوبی داشته باشد. تیمی که پیش می‌افتد باید در فکر ضدحمله باشد تا اختلاف را بیشتر کند و احتمال برنده شدن خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته