دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1401 - 11:24
وزیر ارشاد خبر داد؛

۷۵ فیلم برای جشنواره فجر ثبت نام کردند

۷۵ فیلم برای جشنواره فجر ثبت نام کردند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند که امسال این تعداد به ۷۵ عدد رسیده است.
کد خبر : 820134

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه) هیئت دولت با بیان اینکه  سال گذشته ۷۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند که امسال این تعداد به ۷۵ عدد رسیده است، اعلام کرد: بیش از ۵۰۰ فیلم هم در بخش بین‌الملل رسیده است.

وی درباره با بیان این‌که در سالیان قبل در حوزه حجاب کم‌کاری شده و حل آن زمان‌بر است،افزود: از دی ماه به مدت دو ماه نمایشگاه بزرگی را در مصلی برای عرضه پوشاک مناسب بانوان را داریم.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فهرست خبرنگاران اعزامی به جام جهانی فوتبال،گفت: ما لیست همه خبرنگاران اعزامی به قطر را منتشر کرده‌ایم. رویداد جام‌جهانی رویداد بسیار مهمی است و بخش عمده آن حاشیه‌های اجتماعی و سیاسی این رویداد است، به همین دلیل خود خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها خبرنگارانی معرفی کرده بودند که بیشترین توان را در بازتاب این رویداد را داشته باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: ما خدمات خوبی به این خبرنگاران دادیم. باید از مرحوم رستم قاسمی یاد کنم که بخشی از هزینه‌های اعزام هنرمندان موسیقی سنتی را ایشان فراهم کرد. ما با شفافیت کامل عمل کردیم و لیست را در اختیار افکار عمومی قرار دادیم.

وی افزود: ممکن است خبرنگاری باشد که خارج از این لیست با هماهنگی وزارتخانه یا مجموعه دیگری به قطر رفته باشد که آن دیگر به ما ارتباط ندارد. ما آنچه که در چارچوب مسئولیت وزارت ارشاد بود را انجام داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد  درباره کیفیت حضور نیروهای وزارت ارشاد در قطر،گفت: من در این دوره حضور مسئولان وزارت ارشاد را در جام‌جهانی ممنوع کرده بودم اما آنجا هنرمندانی داشتیم که یکی دو نفر از وزارتخانه باید می‌رفتند و کارهای آنان را پیگیری می‌کردند.

اسماعیلی گفت: مسائل مالی باید پیگیری می‌شد که یک نفر از بخش مالی وزارتخانه رفته بود اما در سطح وزیر و مدیران وزارتخانه و برخلاف دعوتی که وزیر فرهنگ قطر از من به عمل آورد، ضرورتی ندیدم که نه خودم و نه مدیران وزارتخانه به قطر بروند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته