دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه:

۶۰ درصد ناوگان جاده‌ای فرسوده است

۶۰ درصد ناوگان جاده‌ای فرسوده است
معاون وزیر راه با بیان اینکه هم ناوگان ریلی و هم جاده‌ای ما فرسوده است از فرسودگی ۶۰ درصدی ناوگان جاده‌ای خبر داد.
کد خبر : 820038

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، شهریار افندی زاده در همایش گرامی داشت هفته پژوهش با بیان اینکه ایران رتبه ۱۵ پژوهش دنیا را در اختیار دارد افزود: باید از مطالعات کتابخانه ای به سمت حل مشکلات حرکت کنیم اما هنوز ارتباط دانشگاه با صنعت نهادینه نشده است.

وی افزود: فاز ۲ طرح جامع حمل‌ونقل با همکاری ۷ دانشگاه در حال تدوین است امیدواریم تا پایان ۱۴۰۱ و متناسب با افق ۱۴۰۴ نهایی شود.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ پروژه ریلی و جاده‌ای در دست اجراست، اما کدام یک از آنها اولویت اجرا دارد؟ در طرح جامع حمل‌ونقل همین اولویت بندی ها لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه ترانزیت در کشور ما پتانسیل بالایی دارد اما هنوز بالفعل نشده تصریح کرد: در دولت سیزدهم چندین تفاهم نامه ترانزیتی امضا کرده ایم که شامل: «تفاهم ترانزیت ۱۰ میلیون تنی با ازبکستان»، «تفاهم ۳ جانبه ترانزیت ۱۵ میلیون تنی ایران روسیه و آذربایجان» و «تفاهم ترانزیت ۲۰ میلیون تنی اجلاس اخیر آسیای میانه» می‌شود.

افندی زاده گفت: در کریدور شمال جنوب خط زیبای رشت آستارا دیده شده امام آیا نمی توان در کنار آن به مسیرهای جاده ای هم توجه کرد؟

وی تأکید کرد: بعد از زیرساخت ها، مسأله دیگر توسعه و نوسازی ناوگان است چرا نسبت واردات ناوگان به تولید داخل مناسب نیست؟ به نظر می‌رسد با تولید داخل امکان تکمیل و نوسازی ناوگان را نداریم.

معاون وزیر راه با بیان اینکه هم ناوگان ریلی و هم جاده‌ای ما فرسوده است از فرسودگی ۶۰ درصدی ناوگان جاده‌ای خبر داد و افزود: ترانزیت در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۱ و نیم میلیون تن بود اما در سال جاری در حالی که پیش بینی ها از ترانزیت ۲۰ میلیون تنی بود، اما تنها ۷ میلیون تن ترانزیت در کشور داشته ایم که با رقم سال قبل فاصله زیادی دارد.

وی به کمبود لوکوموتیو اشاره و اظهار کرد: امروزه کالاها به سختی از گمرک عبور می کند حال آنکه در دنیا ترددهای ترانزیتی یکپارچه سازی شده است ولی ما در کشور این معضل را نتوانسته ایم برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته