دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1401 - 06:15
فعال صنعتی در گفت‌و‌گو با آنا:

تولید‌کننده گریزی از مشکلات و چالش‌های اداری ندارد

تولید‌کننده گریزی از مشکلات و چالش‌های اداری ندارد
ناهید دست‌موسی عنوان کرد: یک کارفرما و تولید‌کننده با چالش عجین شده و مشکلات ما در ارتباط با نظام اداری و بصره‌هایی است که هرروز با آن‌ها مواجه هستیم و تولید‌کننده گریزی از این مشکلات و چالش‌ها ندارد.
کد خبر : 819563

ناهید دست‌موسی تولید‌کننده و فعال صنعتی در منطقه آزاد بندرانزلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به مشکلات پیش روی تولید و صنعت اظهار کرد: کارفرما و تولید‌کننده با چالش عجین شده و بخش اعظم مشکلات در ارتباط با نظام اداری، دستورالعمل‌ها، مجوزها و تبصره‌هایی است که هرروز با آن‌ها مواجه هستیم و تولید‌کننده گریزی از این مشکلات و چالش‌ها ندارد.

این تولید‌کننده و فعال صنعتی درباره بهره‌مندی از وجود مهندسان ایرانی خاطرنشان کرد: بیشترین کار در شرکت را به همت مهندسان ایرانی انجام می‌‌دهیم و فقط در بخش فنی کار با ماشین‌آلاتی که وارداتی هستند و در ابتدای کار با این ماشین‌آلات از وجود مهندسان خارجی بهره می‌بریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صحیح است دولت بنگاه‌های تولیدی را به کارآفرینان برای اشتغال‌زایی واگذار کند؟ گفت: اکنون دولت این کار را انجام داده و کارآفرینان بیشترین سهم را در اشتغال‌زایی دارند.

این تولید‌کننده درباره وظایف کارآفرینان و مدیران صنعتی برای هزینه‌کرد صحیح نقدینگی و به‌کارگیری آن در راستای بهره‌وری تشریح کرد: اقدامات کارآفرینان و مدیران صنعتی برای هزینه‌کرد صحیح نقدینگی باید در درجه نخست به نفع شرکت و در گام بعدی در راستای منافع ملی باشد.

دست‌موسی در پاسخ به این سؤال که مالکیت فکری تا چه اندازه در بهبود عملکرد بنگاه‌های اقتصادی نقش دارد؟ گفت: نقش مالکیت فکری در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بسیار برجسته بوده و اتاق فکر می‌تواند هر سیستمی را ارتقا داده و مجموعه را به بالاترین سطح خود برساند.

این فعال صنعتی تولیدکننده انواع نایلون و نایلکس با تأکید بر ضرورت ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه بیان کرد: در این راستا با توجه به حوزه فعالیت خود می‌توانیم با فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی، برق، مکانیک، مهندسی پلیمر و حسابداری همکاری داشته باشیم. تولیدات ما قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی بوده و به کشورهای مشترک‌المنافع و از طریق ترانزیت ترکیه به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

وی درباره نقش نخبگان در راه‌اندازی بنگاه تولیدی خود بیان کرد: نخبگان همواره و همه‌جا نقش‌آفرینی دارند و بدون تردید با ارائه راهکارهای مناسب و کارساز می‌توانند در موفقیت شرکت سهم داشته و روند واحدهای تولیدی را ارتقا دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته