دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 15:07

جنگنده‌ فوق مدرن اف 35 به اسرائیل می‌رسد

منابع اسرائیلی اعلام کردند که در دسامبر آینده (آذر) اسرائیل نخستین جنگنده‌ پیشرفته اف 35 از مجموع دو جنگنده مورد تقاضا از آمریکا را دریافت می‌کند.
کد خبر : 81946

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری الیوم‌السابع، روزنامه اسرائیل هایوم امروز دوشنبه فاش کرد که ارتش اسرائیل ظرف هفت ماه آینده، دو فروند جنگنده‌ فوق پیشرفته از نوع اف 35 دریافت می‌کند.


این روزنامه نوشت: «این دو جنگنده پس از تحویل، در نیروی هوایی اسرائیل استفاده خواهند شد تا توان دفاعی این نیروها افزایش یابد و تبدیل به نیروی هوایی قدرتمندی در خاورمیانه شود.»


به‌نوشته این منبع اسرائیلی، این دو جنگنده پیشرفته قادر به حمل سلاح و موشک هستند و قدرت تهاجمی نیروی هوایی اسرائیل را افزایش می‌دهند.


اسرائیل هایوم نوشت: «جنگنده‌های اف 35 در چارچوب کمک نظامی آمریکا به اسرائیل و به مبلغی حدود 5.5 میلیارد دلار خریداری شده است.»


قرار است 12 دسامبر (22 آذر) نخستین جنگنده پیشرفته اف 35 در فرودگاه نظامی اسرائیل بر زمین بنشیند و عملیات تجهیز آن به سیستم‌های کنترل و نظارت سازمان اطلاعات اسرائیل انجام شود. این موضوع به درخواست اسرائیل و برای تمیز دادن این نوع جنگنده‌ها از جنگنده‌های سایر کشورها انجام می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته