دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حداد عادل:

شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی است

شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی است
عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: جنگ امروز به قرارگاه فرهنگی نیاز دارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی است.
کد خبر : 819368

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، غلامعلی حداد عادل در همایش سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدا به صورت ستاد انقلاب فرنگی در سال ۱۳۵۹ آغاز به کار کرد بعداً ستاد تکامل پیدا کرد و در قالب شورای عالی انقلاب فرهنگی پدیدار شد.

 وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظریه پردازان جهان به این موضوع به می پرداختند که این انقلاب چگونه پدید آمده است؟ نظریه های متعددی عنوان شد و صدها پایان نامه نوشته شد در برخی از کشورها دوره های تحصیلی دانشگاهی برای مطالعه ماهیت انقلاب اسلامی ایجاد شد ولی برای ما مردم ایران که خودمان بازیگر صحنه انقلاب بودیم روشن است که این انقلاب ریشه فرهنگی دارد و جهان بینی توحیدی باعث تحقق آن شده این فرهنگ دینی به برکت حوزه های علمیه و روحانیون مستقل از حکومت های استبدادی در خارج از دسترس آنها زنده مانده بود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: دشمنان انقلاب ایران را در جنگ می خواهند و از جوهره این فرهنگ باخبرند چرا که این فرهنگ علت به وجود آمدن و تداوم انقلاب بود. یک عنصر از این فرهنگ مفهوم متعادلی شهادت است چنین عنصری در فرهنگ غرب دیده نمی شود امام(ره) به درستی تشخیص داده بودند که اگر بخواهد دست دیگران را کوتاه کنند نباید در درون فرهنگ قبلی غربی مبنایی اختیار کرد و این مبنای بیرونی اسلام بود، به شهید سلیمانی نگاه کنید جهان بینی دینی این مرد را ساخته و شهادت طلبی از او مردی ساخت که معادلات غرب را برهم زد نبود، سلیمانی قله بود و افرادی مانند شهید حججی در مراتب بعدی قرار داشتند این ها به خاطر فرهنگ مستقل هستند که روح و اساس انقلاب بوده است.

وی بیان کرد: روزهایی که انقلاب به پیروزی رسید، آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی از هیچ اقدامی برای ضربه زدن کوتاهی نکردند، در اوایل انقلاب ترور ها را ترتیب دادند حتی جنگ ۸ ساله را در پیش گرفتند تحریمهای همیشگی را ایجاد کردند اما این انقلاب راهش را ادامه می‌دهد و ایران سربلند می شود و پیشرفت می‌کند و آن چیزی را که آنها می خواهند نمی شود.

حدادعادل ادامه داد: دشمنان در طول ۴۰ سال به این کشور با مردمان ارزشمند با منابع زیرزمینی فراوان چشم طمع داشتند، به همین دلیل علت تصمیم گرفتند که مبارزه فرهنگی را در پیش بگیرند، تا ریشه این انقلاب خشکانده شود پس میدان اصلی جنگ و نبرد با دنیای دروغ ظالم و زورگویی میدان فرهنگ، فکر، اعتقاد و مکتب است رهبری در سال های آغاز مسئولیتشان همواره به تهاجم فرهنگی اشاره داشتند اکنون جنگ ادراکی و جنگ نرم در پیش است که ابزارهای گوناگون دارد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مهمترین ابزار این جنگ در زمان حاضر فضای مجازی است از این طریق سعی می‌کنند که نسلی جانشین نسل قبل شود تا مثل جوان دهه ۵۰ و ۶۰ فکر نکند برنامه شان این است در چنین شرایطی فرهنگی عمل کنند به همین دلیل به قرارگاه فرهنگی نیازداریم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه فرهنگی نام برده‌اند.

حدادعادل ادامه داد: یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی رصد و پیش‌بینی است چرا که قبل از اینکه دشمن به دم در برسد باید شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالعات و پیش‌بینی لازم را داشته باشد تا اقدامات پیش دستانه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: باید به موقع اقدام کنیم. کلیات فرهنگی کشور را ارزیابی کرده و نیروسازی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مهندسی فرهنگی گفت: این اصطلاح از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد. چگونه در فرهنگ باید مهندسی کرد؟ آیا ما آمدیم ببینیم برای اداره کشور از نظر فرهنگی به چه چیزهایی نیاز است و این چیزها در اختیار چه کسانی است؟ مهندسی یک کار عملی، خردمندانه و ملی است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته