دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1401 - 15:02
آنا گزارش می‌دهد؛

سفر‌های ضرغامی صدای بخش خصوصی را درآورد

سفر‌های ضرغامی صدای بخش خصوصی را درآورد
تعداد زیاد سفر‌های استانی وزیر میراث فرهنگی صدای بخش خصوصی را درآورد آن‌ها در نامه‌ای از ضرغامی خواستند به جای سفر‌های پی در پی جلساتی هم با بررسی مشکلاتشان داشته باشد.
کد خبر : 819281

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، امیر پویان رفیعی شاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری زیارتی و گردشگری الکترونیک استان تهران در نامه‌ای به عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نوشت: ضمن حسن توجه شما به میراث فرهنگی صنایع دستی و سفر‌های استانی که به طور مستمر انجام می‌دهید؛ خواهشمند است ترتیبی اتخاذ کنید تا از تعدادی دفاتر مندرج در استان تهران نیز بازدید و از نزدیک با مشکلات و معضلات این دفاتر آشنا شوید در صورت عدم امکان این بازدید اعضای هیات مدیره این انجمن با حضور تعدادی از مدیران دفاتر و شرکت‌های دفاتر مسافرتی و گردشگری ملاقاتی با شما داشته تا بتوانیم در خصوص حل مشکلات و برون رفت از شرایط گام برداریم.

این نامه درحالی به ضرغامی نوشته شده که پیش از این انجمن درخواست ملاقات حضوری داده و نامه نگاری‌هایی در خصوص مشکلات دفاتر نیز انجام شده بود. چرا که دفاتر مسافرتی از سال ۱۳۹۸ تا کنون بار‌ها دچار بحران شده و بسیاری از آن‌ها رو به ورشکستگی بوده اند. 

همچنین به تازگی نیز دفاتر خدمات مسافرتی با وقوع اتفاقات اخیر بسیاری از تور‌های مسافرتی داخلی و خارجی را لغو کرده اند که این اتفاق نیز ضربه بزرگی به فعالیت آن‌ها زده است. 

حالا با توجه به مشکلات حوزه گردشگری و مجریان آن که همان دفاتر خدمات مسافرتی هستند، ضرغامی تقریبا هر دو هفته یک بار غیر از سفر‌های استانی با هیات دولت، سفر‌هایی نیز با همکاران خود به شهر‌های مختلف دارد. چنانکه طبق اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ ضرغامی در مدت یک سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ شهر سفر کرده بود.

در خلال این سفر‌ها اگرچه ضرغامی که تا پیش از این سال‌ها ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده داشت؛ با بخش‌های مختلف گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی آشنا می‌شود، اما هنوز این سفر‌ها منجر به نتیجه دلخواهی برای مجریان گردشگری نشده است. مهمتر آنکه هیچ راهکاری از سوی وزیر میراث فرهنگی برای گذر از بحران‌های موجود ارائه نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته