دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 14:04

وزیر کشور: استان‌های لرستان و آذربایجان شرقی مدل توسعه تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی شدند

وزیر کشور از انتخاب استان‌های لرستان و آذربایجان شرقی به عنوان استان‌های پایلوت و مدل توسعه تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در راستای تحقق اهداف برنامه‌های ملی ارتقای توان تولید ملی خبر خبر داد.
کد خبر : 81902

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در هفدهمین جلسه هم افزایی دستگاه‌های موثر در زمینه توسعه روستایی و اقتصادی کردن فعالیت‌ها در روستاها افزود: این استان‌ها قابلیت تبدیل شدن به الگویی مناسب برای سایر استان‌های کشور را در زمینه توسعه مناطق روستایی دارند.


وی تاکید کرد: نگرش و اعتقادات خود را باید در جایگاه توسعه روستایی تعریف و با نگاه و جهان بینی دینی، خود را در قبال خداوند، تاریخ و مردم پاسخ‌گو بدانیم.


وزیر کشور با تشریح نگاه اقتصاد خرد و کلان در توسعه روستایی بر توجه به توزیع و تخصیص منابع، امکانات، فرصت‌ها و ارزش‌های افزوده اقتصادی در روستاها تاکید کرد.


رحمانی فضلی پیشبرد اقتصاد مقاومتی را به تلاش و مداومت بیشتر و و رفع موانع بوروکراسی (دیوان سالاری) دانست.


وی همچنین توسعه مناطق روستایی را مبتنی بر مشارکت همه جانبه اهالی روستا پایدارتر عنوان کرد و گفت: ارائه امکانات رفاهی لازم به روستاها و تلاش برای توسعه روزافزون آن‌ها از راهکارهای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته