دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 15:33

نمایشگاه آثار شیشه‌گری مدرن و سنتی در سازمان میراث فرهنگی

نمایشگاهی از آثار شیشه‌گری هنرمند جوان هیاس حسینی از استان تهران به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از 11 تا 15 اردیبهشت ماه در ساختمان شماره 1 سازمان از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان است.
کد خبر : 81901

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیاس حسینی هنرمند جوان کشورمان مدرس دانشگاه، دارای درجه یک هنری که تقریبا 23 سال است در رشته شیشه گری فعالیت آغاز کرده است در زمینه معرفی این رشته گفت:پس از پایان هنرستان در هنرستانی زیر نظر صنایع آموزشی در رشته ساخت لوازم آزمایشگاهی در چند کشور در رشته شیشه گری و زیر شاخه های آن تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دادم این رشته از رشته های هنری بسیار قدیمی است که پیشینه تاریخی آن به 800 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد که در ایران یافت شده است بنابراین از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. من نیز از زمانی که با این رشته آشنا شده ام همواره سعی داشتم تا این رشته را که در بین مردم کمتر شناخته شده بیشتر معرفی کنم.


وی افزود: در این نمایشگاه که به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی برپا شده است؛ آثاری با تنوع طرح و نقش و نوع ساخت در زمینه طرح های هنری و مدرن و شیشه گری سنتی که به نوعی مدرن سازی طرح نیز در آن صورت گرفته از جنس شیشه در رنگ های مختلف به نمایش عمومی در آمده است.


هیاس حسینی تاکید کرد: این هنر بسیارساده و با استفاده از حداقل امکانات و ابزار آلات ساده شامل یک کپسول گاز، دستگاه اکسیژن ساز با بهره گیری و الهام از طرح های سنتی و مدرن انجام می شود، در این رشته با حمایت ها و نمایش عمومی این رشته و ایجاد آشنایی بیشتر برای مردم در مورد این رشته هنری و قابلیت های شیشه می توان این رشته را در جامعه بیشتر رشد داد و از فراموشی آن جلوگیری کرد.


وی درزمینه جنس آثار تولیدی افزود: از مواد شیشه ای آماده در رنگ ها و ابعاد مختلف به صورت تو پر و تو خالی برای خلق این آثار هنری استفاده می شود، همچنین قیمت آثار با توجه به نوع کار، رنگ و کیفیت شیشه های بکار رفته در اثار متغییر است.


حسینی یادآور شد: صنایع دستی سه ضلع دارد ضلع اول استاد کار است که با دانش و توانایی خود هنر را به دانش پژوهان معرفی می کندضلع دوم مردم هستند که در صورتی که آگاهی کافی نسبت به هنری داشته باشندو در جریان روند تولید قرار گرفته باشند ناخودآگاه به سمت آن رشته سوق داده می شوند و ضلع سوم حمایت هاست که اگر دولت و مسئولین از هنرهنرمند و صنایع دستی در قالب برپایی نمایشگاه، ورک شاپ، فستیوال های مختلف حمایت کنندمی تواند در معرفی و بقای صنایع دستی موثر باشدو صنایع دستی به جایگاهی در خور آن دست یابد.


این هنرمند جوان کشورمان در پایان ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی کشور برای فراهم سازی فرصت نمایشگاه گفت: اگر دولت و مسئولین از هنرمندان جوان و با پشتکار رشته های مختلف صنایع دستی حمایت کنند هم می توان به ایجاد اشتغال و هم ارزآوری در کشور کمک کرد، اقداماتی چون برگزاری بازارچه های صنایع دستی به صورت منسجم، شرکت در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی در داخل و خارج از کشور می تواند در حوزه صنایع دستی به هنرمندان برای دیده شدن و معرفی هرچه بیشتر و بهترهنر و رشته مورد فعالیت شان کمک کننده باشد.


در این نمایشگاه در کنار نمایش عمومی آثار نحوه تولید اثر توسط هنرمند شیشه‌گر به‌صورت زنده برای مخاطبان انجام می‌شود.


این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از11 تا 15 اردیبهشت ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9 صبح تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع دستی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته