دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1401 - 16:23
با انتقاد از طرف آمریکایی؛

روسیه: ایران آماده تکمیل سریع مذاکرات احیای برجام است

روسیه: ایران آماده تکمیل سریع مذاکرات احیای برجام است
معاون وزارت خارجه روسیه می‌گوید این آمریکا است که بحث‌های مربوط به مذاکرات احیای برجام را درگیر حاشیه می‌کند و تا جایی که او می داند، از سوی ایران مانعی برای تکمیل سریع روند گفتگو‌ها وجود ندارد.
کد خبر : 818762

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه می‌گوید که ایران از آمادگی برای تکمیل سریع روند مذاکرات احیای برجام برخوردار است و هیچ مشکل لاینحل یا بن بستی وجود ندارد.

وی در ادامه این اظهارات گفت: آمریکا بحث‌های مربوط به برجام را درگیر موضوعات غیراصلی می‌کند که مانع از احیای توافق هستند.

این دیپلمات روس افزود: اگر این روند از سوی واشنگتن ادامه داشته باشد، احیای برجام اقدام آسانی نخواهد بود. به همین دلیل انتخاب با طرف آمریکایی است.

روز یکشنبه هم یک منبع دیپلماتیک روسیه به اسپوتنیک گفته بود که مسکو امیدوار است واشنگتن به گونه‌ای ملموس‌تر تعهد خود به احیای برجام را نشان دهد.

به گفته این منبع آگاه، هر از گاهی شاهد بیانیه‌هایی هستیم که موجب تردید در پایبندی دولت فعلی واشنگتن به وعده هایش مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام می‌شود. آمریکایی‌ها شتابزده عمل می‌کنند و به دنبال بهانه‌ای مناسب برای انحراف از مسیر احیای برجام هستند.

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که طی روز‌های گذشته، شاهد موضع گیری‌های «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بوده ایم. وی اخیراً در مصاحبه با «بلومبرگ» مدعی شد: از آنجا که «ایران تمایلی به حصول توافق ندارد، واشنگتن روی مسائل دیگر متمرکز شده است».

وی در ادامه این ادعا تاکید کرد: اکنون می‌توانیم با تلاش برای اخلال و ممانعت از ارسال تسلیحات (ایرانی) به روسیه و حمایت از خواسته‌های اصلی مردم ایران، نقشی متفاوت ایفا کنیم.

مالی همچنین گفت: به رغم آنکه مقامات اتحادیه اروپا و ایران همچنان به کار (روی برجام) ادامه می‌دهند و مذاکرات رسماً تعلیق نشده، عملا از پایان ماه میلادی آگوست به این سوی، هیچ مذاکره‌ای انجام نگرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته