دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1401 - 13:36
ایزدخواه به آنا خبر داد؛

فرآیند سیاسی حاکم بر اعتراضات و تجمعات حذف می‌شود

فرآیند سیاسی حاکم بر اعتراضات و تجمعات حذف می‌شود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در زمینه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی در مجلس خبر داد و گفت: در این طرح می‌کوشیم تا فرآیند سیاسی حاکم بر اعتراضات و تجمعات را حذف کنیم.
کد خبر : 818732

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، از تهیه طرحی در زمینه «اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی» در مجلس خبر داد و گفت: این طرح از یک سال گذشته در مجلس مورد پیگیری قرار دارد.

وی در توضیح این طرح، افزود: ماده ۲۷ قانون اساسی موضوع آزادی تجمعات و اعتراضات را مدنظر دارد، در این زمینه بنده کارگروهی را در دفتر خودم پیرو بررسی این طرح تشکیل دادم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این کارگروه تلاش شد تا بر روی موضوعات مهم این طرح بررسی صورت گیرد. این طرح در حال حاضر آماده شده و انشاالله به زودی برای بررسی در صحن مجلس ثبت خواهد شد.

ایزدخواه گفت: در این طرح می‌کوشیم تا فرآیند سیاسی حاکم بر اعتراضات و تجمعات را حذف کنیم؛ این فرآیند باید فرآیندی دیگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه قانون تاکید بر آزادی تجمعات مردمی دارد، افزود: قانون این موضوع را با دو شرط بیان می‌کند؛ نخست آنکه تجمعات مخل مبانی اسلام نباشد و دوم تجمع کنندگان سلاحی با خود حمل نکنند؛ بنابراین قانون اساسی تجمعات را مشروط به این دو موضوع کرده است و مابقی امور آزاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این در حالی است که فرآیند موجود، فرآیند بسته‌ای است و از درخواست ۱۰۰ مجوز تجمع ۹۰ تقاضا رد می‌شود و این مسئله یک نقض غرض است، از این رو وقتی ما اعتراضی به عملکرد دولت داریم چطور می‌توانیم برویم و از خود دولت مجوز تجمع بگیریم خب این طبیعی است که دولت مجوز ندهد و این نقض غرض است بنابراین باید این گره را باز کنیم و آزادی که قانون اساسی به تجمعات و اعتراضات داده را جاری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته