دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 12:13

دستگیری مسافر آلمان به خاطر گردنبندقاپی/ شرایط پناهندگی سخت بود +تصویر

پسر جوان که پس از سرقت به صورت مخفیانه از مرز خارج شده بود و در آلمان زندگی می‌کرد، خودش را به کنسولگری معرفی کرد و خواهان بازداشت خودش شد. متهم 5 روز پس از ورود به کشور بازداشت شد. تصاویر منتشر شده، یکی از گردنبند قاپی‌های پسر جوان و همدستانش را نشان می‌دهد.
کد خبر : 81841

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، روز گذشته کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران متوجه شدند متهم فراری که مدت‌هاست به اتهام سرقت تحت تعقیب است، به ایران بازگشته و در یکی از شهرستان‌های اطراف پایتخت زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده است.


به دنبال این خبر، اکیپی از ماموران راهی مخفیگاه متهم شده و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند. متهم جوان در گفت و گو با آنا از سرقت‌هایش و فرار از کشور گفت:


به چه جرمی تحت تعقیب بودی؟


گردنبند قاپی، اما این جرمم برمی‌گردد به سال 93. پارسال متوجه شدم که پلیس در جست و جوی من است.


به همین علت فرار کردی؟


تقریبا، از طرفی دلم می‌خواست زندگی جدیدی را برای خودم رقم بزنم.


چطور از کشور فرار کردی؟


به شهرستان ارومیه و سپس از طریق مرز به ترکیه رفتم. از آنجا به یونان و از یونان به مقدونیه و بعد از آن به آلمان رفتم. مدتی در آلمان ماندم اما نتوانستم تحمل کنم و تصمیم گرفتم به ایران برگردم.


چرا در آلمان نماندی؟


شرایط خیلی سخت بود، چهار کشور درگیر جنگ بودند و پناهندگان این کشورها به آلمان آمده بودند. شرایط خوبی نبود به همین دلیل به کنسولگری ایران رفتم و از آنها خواستم مرا به ایران برگردانند. آنها هم 5 روز قبل مرا به ایران برگرداندند.


چطور شد که دستگیر شدی؟


نمی‌دانستم پلیس در تعقیبم است. خانه یکی از دوستانم بودم که بازداشت شدم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته