دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1401 - 12:50

همه چیز درباره کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام و روش های مقابله با آن

همه چیز درباره کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام و روش های مقابله با آن
امروزه با پیشرفت فعالیت های اینستاگرامی، کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام رواج پیدا کرده است. خوب است که به تمام جزئیات آن توجه داشته باشید.
کد خبر : 818284

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام امروزه با پیشرفت فعالیت های اینستاگرامی رواج پیدا کرده است. خوب است که به تمام جزئیات آن توجه داشته باشید. با رواج ویروس کرونا و پیشرفت فعالیت های اینترنتی استفاده از اینترنت رونق یافت. عده زیادی به انواع مختلف پیج ها اطمینان دارند و از آنها خرید می کنند. با پیشرفت نرم افزارهای آنلاین و محبوبیت آنها، بسیاری از مشاغل به فضای مجازی رو آوردند.

به دنبال این پیشرفت ها، قوانین و شرایط استفاده از آنها نیز پیشرفت کرد. به طوری که حتی میتوان به دنبال نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام بود. این شکایات ممکن است به هر دلیلی باشد. شاید است اینطور به نظر برسد که با خرید اینترنتی دست کاربر به جایی بند نیست. اما امروزه تلاش های بسیاری برای ایمن شدن این فضا انجام می شود.

نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام با توجه به علت شکایت متفاوت است. فضای مجازی و اینترنت به گونه ای است که تنوع فراوانی دارد. امروزه بسیاری از افراد اقدام به گشودن پیج های مختلف با کاربردهای گوناگون کرده اند. در این میان افراد سودجو هم آمده اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. کلاهبرداری و سوء استفاده در هر کاری وجود دارد. برای انجام هر کاری لازم است که به خوبی دقت کنیم و بی گدار به آب نزنیم.

با توجه به وجود کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام؛ دادسرای جرائم رایانه ای، شکایت از پیج فروش اینستاگرام را برای ما ممکن می کند. در اینجا می شود به دلیل نرسیدن جنس و مواردی از این قبیل شکایت کرد. خلاف تصور برخی، اینستاگرام تحت کنترل قرار دارد و هرکی به هرکی نیست. تمام فعالیت های کاری مورد توجه قرار می گیرد. برخی افراد حتی به دلیل داشتن پیجی درآمد زا با تعداد فالوور بالا مالیات پرداخت می کنند. پس می شود با خیال آسوده در این فضا فعالیت کرد و از آن خرید کرد.

تشخیص پیج های کلاهبرداری

همه چیز درباره کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام و روش های مقابله با آن

برای تشخیص پیج کلاهبردار همیشه راه هایی وجود دارد. فیک بودن برخی از پیج ها از تعداد فالوور، سبک عکس ها و مواردی از این قبیل  مشخص می شود. در این باره لازم است اطلاعات لازم و کافی داشته باشید. معمولا به پیج هایی که دارای سایت هستند می شود اعتماد کرد. برای بازگشایی سایت فروشگاه نیاز به دریافت مجوز های مخصوصی است. به همین خاطر برخی از پیج های حقیقی و یا فیک، سایت ندارند. راه هایی برای تشخیص کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام وجود دارد.

 به راهکارهای زیر توجه کنید:

  • مدت زمان تشکیل فروشگاه مدنظر: بدیهی است که اگر تاسیس یک فروشگاه زمان زیادی برده باشد می توان به آن اعتماد کرد. فروشگاه های غیر واقعی و تقلبی دوام بالایی ندارند؛ معمولا این فروشگاه ها پس از دریافت پول به طور کلی دی اکتیو می شوند.
  • چک کردن فالوورها و کامنت ها برای دانستن فیک بودن یا واقعی بودن دنبال کننده ها ضروری است.
  • به تصاویر و ویدیوهایی که پیج بارگذاری کرده دقت کنید. پیج های فیک دارای عکس های تکراری هستند. کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام نیز توسط همین پیج ها انجام می شود.
  • مشخصات و شماره تلفن فروشنده را حتما داشته باشید. در نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام حتما به کارتان خواهد آمد.
  • معمولا فروشگاه های بزرگ لیستی در جهت کدهای مرسوله دارند. لازم است به خوبی به این لیست توجه کنید.
  • اگر پیج، سیستم پرداخت درب منزل داشت و به پیج اطمینان نداشتید این شیوه را انتخاب کنید. در این صورت شما هنگام دریافت سفارش هزینه آن را پرداخت می کنید. در این گزینه ممکن است که از شما بیعانه گرفته شود؛ اصلا جایی برای نگرانی نیست و معمولا مبلغ بیعانه کم است.

به وسیله تمام این موارد تشخیص پیج کلاهبردار ممکن است. به همین سادگی می توانید درباره خرید خود اطمینان داشته باشید. امروزه پیج های معتبر بسیاری در دنیای اینستاگرام وجود دارد.

شکایت از پیج های کلاهبرداری در اینستاگرام

امروزه شکایت از پیج های کلاهبرداری اینستاگرام امکان پذیر است. صحبت از اینترنت و موبایل که می شود همه یاد گروه زحمتکش پلیس فتا می افتیم. تکنولوژی و نرم افزارها روزانه در حال پیشرفت هستند. هماهنگ با این پیشرفت، از فضای مجازی و رسانه استفاده های مفید فراوانی می شود. همیشه در هر چیزی دو روی سکه وجود دارد یعنی هم مزیت و هم عیب هایی وجود دارند. کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام از جمله معایب پیشرفت این تکنولوژی هاست. به دلیل خارجی بودن اینستاگرام، برخی گمان می کنند که شکایتشان به جایی نمی رسد. اما اینطور نیست؛ امکان شکایت از پیج های کلاهبرداری اینستاگرام وجود دارد.

همه چیز درباره کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام و روش های مقابله با آن

در ایران ما دادسرای جرایم رایانه ای را داریم. این دادسرا همین وظیفه را بر عهده دارد. هرکسی می تواند از پیجی که سبب آزار او شده شکایت کند. برای این کار لازم است اسکرین شات و مدرک معتبر داشته باشید. در برخی مواقع افراد با کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام مواجه می شوند. به طوری که اقدام به خرید از پیجی می کنند و موفق به دریافت مرسوله نمی شوند. در این صورت نیز می توانند با ارائه مدرک، حق خود را بگیرند و شکایت کنند. اگر نام پیج و اطلاعات آن را به درستی گزارش دهید پلیس فتا برای شما پیگیری خواهد کرد.

هزینه شکایت از پیج اینستاگرام

خوب است که درباره هزینه شکایت از پیج اینستاگرام هم نکاتی را بدانید. دکتر ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان برتر کشور که کسب و کارها موفق زیادی را در کارنامه خود دارد، معتقد است که اگر شما قصد گرفتن وکیل درباره هر موضوعی داشته باشید باید هزینه پرداخت کنید. برای برخی افراد در اینستاگرام موضوع مهمی پیش می آید؛ برای رفع این موضوع حتما به وکیل خبره نیاز پیدا می کنند. کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام گاهی در مبالغ بسیار بالا رخ می دهد. چشم پوشی از اینگونه ضررها کار درستی نیست. برای همین باید به دادسرا مراجعه کنید و پرونده تشکیل دهید. حتی اگر اکنون پیج موجود نباشد پلیس فتا قادر به پیگیری است. تنها کاری که باید انجام دهید ارائه مدارک معتبر به پلیس فتا است.

امروزه برای مبارزه با کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام پلیس فتا سایت تشکیل داده است. با مراجعه به این سایت می توانید شکایت خود را ثبت کنید و در انتظار تماس پلیس فتا باشید. پس از تماس پلیس فتا و پرسیدن سوالات مرتبط شکایت شما پیگیری خواهد شد. در حالت عادی اگر شخص مذکور مشخص باشد به دادگاه فرا خوانده می شود. اما اگر نباشد و نتوانند آن را به دادگاه احضار کنند پای پلیس به میدان کشیده می شود. اگر برای فروشگاه آنلاین مبلغی را واریز می کنید حتما چت ها و فیش واریزی را داشته باشید. معمولا با رعایت نکات مربوطه مشکلی پیش نمی آید؛ اما همیشه کار از محکم کاری عیب نمی کند.

پیگیری پیج اینستاگرام

اگر پیگیری پیج اینستاگرام شما قوی باشد می توانید به هدف خود برسید. برای پیگیری اگر پیجی که سبب آزار و مزاحمت برای شما شده خوب است به پلیس مراجعه کنید. انجام هر کاری از راه قانون و منطقی بهتر است. انسان امروزی با پیشرفت و گسترش فناوری و ارتباطات باید پیشرفت کند. به طور مثال کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام برای فرد آگاه احتمال کمتری دارد. کسی که درباره این فضا و چگونگی آن بداند، با یک نگاه متوجه تقلبی بودن آن صفحه می شود. بدین گونه از پیج تقلبی خرید نمی کند و اصلا حتی کار به شکایت و پیگیری قانونی نمی رسد.

همه چیز درباره کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام و روش های مقابله با آن

امروزه تبادلات مالی و غیر مالی فراوانی توسط انواع مختلف نرم افزارها صورت می گیرد. کلاهبرداری فروش پیج اینستاگرام به دنبال تمام مزایای اینستاگرام وجود دارد. بهترین کار برای به دام نیفتادن، کسب اطلاعات لازم و کافی است.

اگر با این حال باز هم مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار گرفتید نگران نباشید؛ لازم است که شما نیز نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام را بدانید. نیروهای پلیس فتا همواره در کنار مردم و برای یاری آنها حضور دارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی شیوه های پلیسی نیز پیشرفت می کند. همین موضوع سبب می شود که مردم یک کشور احساس امنیت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته