دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 12:09

وزارت جهاد کشاورزی شبکه مدیریت دانش و تجهیز مراکز کشاورزی را ایجاد می‌کند

بهارستان‌ نشینان در ادامه رسیدگی به مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور مواد الحاقی 46، 47 و 48 را در جلسه  علنی امروز مجلس به تصویب رساندند.
کد خبر : 81827

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا در ماده الحاقی 46 آمده است: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است به‌منظور توانمندسازی تولیدکنندگان و ایجاد بستر مناسب انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به آنان، در قالب طرح نظام نوین ترویج نسبت به راه‌اندازی شبکه مدیریت دانش، بازسازی و تجهیز کلیه مراکز جهادکشاورزی، تعیین پهنه‌های تولیدی و اختصاص یک کارشناس به هر پهنه، به‌روزرسانی دانش مروجین و شبکه عاملین ترویج و به‌کارگیری کلیه فنون ترویجی در عرصه‌های تولیدی اقدام نماید.


مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های دامی موظف شدند نسبت به استقرار سامانه‌های بهداشتی اقدام کنند


همچنین در ماده الحاقی 47 تصریح شده است: مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی، دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دامپزشکی موظفند در چهارچوب ضوابط فنی و بهداشتی که از طرف سازمان دامپزشکی اعلام می‌گردد، نسبت به استقرار سامانه‌های بهداشتی مربوطه اقدام کنند. افراد حقوقی غیردولتی می‌توانند با أخذ مجوز مربوط از سازمان دامپزشکی کشور در زمینه ارائه خدمات اجراء و ممیزی غیررسمی این سامانه‌ها فعالیت نمایند.


آیین‌نامه اجرائی این ماده شامل تعرفه‌ها، نحوه برخورد با متخلفان و معرفی به دادگاه، حداکثر ظرف مدت شش‌ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت جهادکشاورزی(سازمان دامپزشکی کشور) تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


دولت مجاز شد تا سقف 49 درصد در صندوق‌های حمایت از کشاورزی مشارکت کند


بر اساس ماده الحاقی 48؛ سیاستگذاری و نظارت بر صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی از قبیل تأمین سرمایه سهم دولت، تعیین گستره فعالیت، استانداردسازی رویه مورد عمل، نظارت بر حسن اجرای مصوبات قانونی، توانمندسازی، حسابرسی، بازرسی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران صندوق‌ها و اعلام توقف و انحلال صندوقها از وظایف شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است. تغییرات مورد نیاز در اساسنامه حسب مفاد این ماده ظرف مدت شش‌ماه پس از تصویب این قانون توسط وزیر جهادکشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


1- شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است بخشی از سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کمکهای فنی و اعتباری و بلاعوض استان را برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد.


2- سود حاصل از سهام دولت در صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی، در راستای تحقق بند(ج) ماده(28) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 1393/12/4 برای افزایش سهم سرمایه دولت در صندوق‌های مذکور منظور می‌شود.


3- دولت مجاز است در چهارچوب سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم(44) قانون اساسی تا سقف چهل‌ونه‌درصد(49%) در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مشارکت نماید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته