دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1401 - 14:01
بعد از رفع توقیف در یونان؛

ادعای رویترز: محموله نفتکش ایرانی در سواحل سوریه تخلیه شد

ادعای رویترز: محموله نفتکش ایرانی در سواحل سوریه تخلیه شد
یک خبرگزاری غربی با استناد به ادعای یک شرکت ردگیری شناور‌های تجاری، نوشت: نفتکش ایرانی که چند ماه پیش با حکم قضایی آمریکا در آب‌های یونان توقیف شده بود، روز جمعه ۱۱ آذر محموله خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه کرده است.
کد خبر : 818080

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، خبرگزاری «رویترز» مدعی است که نفتکش ایرانی که پیشتر از سوی یونان توقیف شده بود، نفت خود را در سواحل سوریه تخلیه کرده است.

نفتکش «لانا» که پیش از این به نام «پگاس» ثبت شده بود، در بهار سال جاری تحت فشار آمریکا، از سوی دولت یونان توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران نیز در ماه میلادی می‌ دو نفتکش یونانی را در آب‌های دریای عمان توقیف و به بنادر ایران منتقل کرد.

سرانجام، پس از توافق دولت‌های ایران و یونان، در روز ۲۵ آبان هر سه نفتکش به‌طور همزمان آزاد شدند.

اکنون، طبق ادعای یک شرکت ردگیری شناور‌های تجاری، این نفتکش روز جمعه یازدهم آذر محموله خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه کرده است.

گروه آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) که بر تردد نفتکش‌های مرتبط با ایران نظارت می‌کند، با استناد به داده‌های ردیابی ماهواره‌ای، مدعی شده که نفتکش لانا محموله حدود ۷۰۰ هزار بشکه‌ای خود را در بندر «بانیاس» سوریه تخلیه کرده است.

همچنین بر اساس اطلاعات شرکت «ایکون» که شناور‌های تجاری را ردگیری می‌کند، آخرین موقعیت نفتکش لانا که روز ۲۹ آبان توسط تجهیزات مخابراتی الکترونیکی ثبت شده بود، لنگر انداختن این نفتکش در سواحل سوریه را نشان می‌دهد.

سوریه با کمبود شدید نفت خام روبه‌رو است که باعث قطع مکرر برق در مناطق تحت کنترل دولت این کشور شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته