دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1401 - 13:57
جانشین سازمان بسیج اساتید گیلان مطرح کرد؛

انتقاد از کم‌توجهی آموزش و پرورش به هنجار اجتماعی

انتقاد از کم‌توجهی آموزش و پرورش به هنجار اجتماعی
حسین بهمنش عنوان کرد: بخش بزرگی از ناهنجاری‌های ناشی از اغتشاشات ناشی از کم‌توجهی و ناکارایی در نظام آموزشی به‌خصوص آموزش و پرورش است.
کد خبر : 818064

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لاهیجان، نشست حلقه صالحین با موضوع «بررسی و واکاوی مسائل اخیر رخ داده در کشور و شیوه مواجهه با آن» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان در این نشست اظهار کرد: اغتشاشات رخ داده در جامعه موجب حضور برخی جوانان در سطح خیابان‌ها شد و نشان داد که جوانان آستانه تحمل پایینی دارند و رفتار‌هایی خشن از آن‌ها در جامعه ظهور پیدا کرد.

حسین بهمنش عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که بخش بزرگی از این ناهنجاری‌ها ناشی از کم‌توجهی و ناکارایی در نظام آموزشی به‌خصوص آموزش و پرورش است؛ چراکه نظام آموزشی ما محفوظات‌محور است و در دانشگاه‌ها نیز در انتقال مفاهیم کاربردی مشکل وجود دارد.

وی یادآور شد: باید نیاز‌های کاربردی ارزیابی شود و فارغ‌التحصیلان متناسب با نیاز‌های روز جامعه آموزش ببینند تا پس از فراغت از تحصیل سردرگم نباشند.

انتقاد از کم‌توجهی آموزش و پرورش به هنجار اجتماعی

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان تبیین کرد: باید بررسی کرد که چقدر نیاز‌های روز جامعه به دانشجو مرتبط است و موارد کمبود چه چیز‌هایی را شامل می‌شود و در کجا وجود دارد؟ این مباحث باید به‌صورت ریشه‌ای رفع شوند.

بهمنش متذکر شد: هرچند میان نسل‌ها فاصله زیاد است؛ اما وجدان مشترک می‌تواند راهگشا باشد، از وجدان مشترک در معارف الهی با عنوان رسول باطنی یاد می‌شود که ویژگی مشترک همه انسان‌هاست.

وی افزود: بنابراین نسلی که با آن مواجه هستیم هرچند ممکن است مرکزگریز نشان داده شوند، اما دارای وجدان و منطق مشترک با نسل قبل خود هستند و خصوصیات مشترک بنیادین در این حوزه دارند.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان تبیین کرد: نباید ادبیات نسل قبل با آن‌ها صحبت شود، بلکه با رهیافتی از وجدان مشترک به گفتمان با آن‌ها پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته