دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1401 - 10:21
قالیباف در پاسخ به تذکر سلیمی:

دولت ابتدا برنامه هفتم و سپس لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌دهد

دولت ابتدا برنامه هفتم و سپس لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌دهد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دولت بر این است که ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه دهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کند.
کد خبر : 817584

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این مواد دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند و از آنجایی که امروز ۹ آذر است فرصت دولت تا یکشنبه خواهد بود و طبق ماده ۱۸۴ اگر دولت در موعد مقرر لایحه را به مجلس ندهد باید لایحه سه دوازدهم ارائه کند.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته بود تا پایان آذر ماه نمی‌توانند لایحه بودجه را به مجلس بدهند، افزود: با توجه به شنیده‌ها نیز دولت تاکنون نتوانسته است لایحه بودجه را آماده کند که باید به سمت چند دوازدهم برود.

نماینده مردم محلات همچنین در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصل ۵۲ و ۵۳ و ۵۴ این قانون،گفت: مخابرات مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است به این منوال که برای مثال ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود در حالی که بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل ۴ نیز خلاف شرع است.

**قالیباف: کمیسیون صنایع به موضوع دریافت آبونمان از سوی مخابرات رسیدگی کند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار، گفت: کمیسیون صنایع مجلس باید به موضوع ذکر شده درباره مخابرات رسیدگی کند.

همچنین رئیس مجلس درباره تقدیم لایحه بودجه به مجلس از سوی دولت،گفت: از آنجایی که امسال سال پایانی برنامه ششم است و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه برنامه بر بودجه تقدم دارد، دولت نیز تلاش می‌کند تا ابتدا لایحه برنامه هفتم را به مجلس بدهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته