دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست وزارت راه و شهرسازی:

اراضی ساخت ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

اراضی ساخت ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
سرپرست وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت‌های ملی مسکن و حمل و نقل در دولت سیزدهم توامان دنبال می‌شود از تامین اراضی بیش از ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد.
کد خبر : 817568

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزای آنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده، سرپرست وزارت راه و شهرسازی گفت: نهضت ملی مسکن و نهضت ملی حمل و نقل دو وظیفه خطیری است که برعهده وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم نهاده شده که هرکدام در جای خود دارای اهمیت است و همگی این مسئولیت‌ها در وزارتخانه دنبال می‌شود. تمامی افراد جامعه با خدمات وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه مسکن و شهرسازی و حمل ونقل ارتباط دارند ان نشان دهنده اهمیت این حوزه در ارائه خدمات است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین امسال افزود: در ایام اربعین در مجموع ۷ میلیون سفر که شامل بیش از ۳ و نیم میلیون سفر رفت و ۳ و نیم میلیون سفر برگشت بود در مدت چهار هفته انجام شد. امسال در مراسم اربعین در بخش هوایی با توجه به مشکلات موجود ۱۰۰ هزار سفر ثبت شد. در حمل و نقل جاده‌ای عمومی نیز حدود ۸۰۰ هزار سفر رفت و ۸۰۰ هزار سفر برگشت رقم خورد.

**۲ برابر شدن ترانزیت در ۱۴۰۰

سرپرست وزارت راه و شهرسازی به ترانزیت کالا اشاره کرد و توضیح داد: در سال ۱۴۰۰، ۲ برابر سال ۱۳۹۹ ترانزیت کالا در کشور اتفاق افتاد که برای کشور بسیار حائز اهمیت است و ایران را به عنوان کشوری مهم امنیت و ایمنی دارد و سایر کشورها به آن وابسته هستند به کشورهای همسایه و سایر کشورها معرفی می‌کند.

افندی زاده به موضوع مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع نهضت ملی مسکن دولت وظیفه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای اجرا و احداث ۴ میلیون واحد مسکونی ارزان برای اقشار متوسط و کم درآمد را برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته است.

به گفته این مقام مسئول در ظرف یک سال و نیم اراضی بیش از ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است. تمامی این اراضی با بررسی های مختلف از نظر عارضه‌های منابع طبیعی و شهرسازی و تامین زیرساخت‌ها در شورای عالی شهرسای و معماری و نشست های تخصصی وزارتخانه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته