دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کشتیرانی جمهوری اسلامی اعلام کرد:

سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری ایران در بندر سالیانکای روسیه

سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری ایران در بندر سالیانکای روسیه
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه بندر سالیانکای روسیه در راستای رونق بخشی به کریدور شمال ـ جنوب خبر داد.
کد خبر : 817562

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتشار گزارشی از روند توسعه بندر سالیانکای روسیه که راهبری آن در اختیار این گروه قرار دارد، گفت: برنامه اجرایی توسعه بندر سالیانکا در کمتر از یک سال پیش آغاز شده و با سرعت در حال انجام است.

بر این اساس و با همکاری دستگاه دیپلماسی کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و طی مراحل اداری و قانونی همزمان با کسب مجوز‌های لازم، عملیات توسعه بندر با هدف افزایش سرعت افزایش سرعت عملیات پس کرانه در راستای افزایش سرعت گردش بار آغاز شد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این گزارش با اشاره به تجهیز بندر به ماشین آلات مناسب از قبیل لیفتراک‌ها، لودر‌ها و جرثقیل‌های ماشینی، اعلام کرده که هدف نهایی از اصلاحات انجام گرفته در بندر سالیانکا افزایش توان ۳۰ درصدی صادراتی و ۴۵ درصد وارداتی این بندر نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ است.

بر این اساس همزمان با عملیات توسعه، عملیات بندری در این بندر در حال انجام بوده و اولین محموله کانتینر ترانزیتی کریدور شمال-جنوب از بندر سالیانکا به مقصد جنوب آسیا طی سال جاری انجام می شود تا این بندر در عمل به چرخه فعالیت کریدور وارد شود.

در اختیار گرفتن راهبری بندر سالیانکا در راستای افزایش حجم ترابری بار ترانزیتی در کریدور شمال-جنوب بسیار حیاتی بوده و این امر در میان و بلند مدت به رونق هر چه بیشتر این کریدور خواهد انجامید.

توسعه ۱۳۰ درصدی منطقه گمرک موقت از مساحت ۷ به ۱۶ هزار متر مربع با هدف افزایش ظرفیت کالا‌های وارداتی از جمله اقدامات صورت گرفته در بندر سالیانکاست که به این ترتیب امکان پهلوگیری و تخلیه همزمان حداقل دو شناور با بار وارداتی امکان پذیر شده است.

در این میان با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری گروه کشتیرانی به عنوان راهبر بندر، اقلامی مانند جرثقیل ۳۲ تنی خریداری شده که با بهره‌برداری از آن‌ها محدودیت تناژ تخلیه و بارگیری در بندر رفع شده است چرا که این امر اهمیت بسیاری در حمل کانتینر‌ها خصوصا کانتینر‌های ۴۰ فوتی که عمده بار‌های ترانزیتی را شامل می‌شوند دارد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته