دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منتظر حمایت‌های کمیته ملی المپیک هستیم

غفوری: واترپلوی ایران مربی قابل با دستمزد چیریچ پیدا نمی‌کند

غفوری: واترپلوی ایران مربی قابل با دستمزد چیریچ پیدا نمی‌کند
سرپرست تیم ملی واترپلو می‌گوید با حقوقی که الکساندر چیریچ می‌گیرد فدراسیون نمی‌تواند مربی قابلی را به عنوان جانشین وی انتخاب کند.
کد خبر : 817479

نادر غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد اتمام قرارداد الکساندر چیریچ با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار داشت: چیریچ با تیم المپیاکوس یونان قرارداد دارد و مسئله مهم این است که او بتواند به تیم ملی واترپلو همچون گذشته کمک کند. المپیاکوس باشگاهی حرفه‌ای است و بدون تردید اجازه نمی‌دهد تا تیم واترپلویی که دارد با جدایی ناگهانی سرمربی لطمه بخورد. 

**ایران چالش بزرگی برای رقبای آسیایی‌اش است

سرپرست تیم ملی واترپلو در مورد اینکه دستمزد چیریچ به اندازه تحولی که در واترپلوی ایران ایجاد کرده آنچنان بالا نیست، عنوان کرد: اصلاً کسی نمی‌تواند جای چیریچ را در تیم ملی واترپلو ایران بگیرد. با توجه به اینکه شناخت کاملی از تمامی ملی‌پوشان دارد و اگر مربی جدیدی را به جای وی بیاورند فرصتی ندارد تا بتواند به شناختی که چیریچ از بازیکنان تیم ملی دارد، برسد. ضمن اینکه بازیکنانی که واترپلوی کشورمان را در سطح آسیا به یکی از تیم‌های قدرتمند مبدل کرده‌اند توسط چیریچ ساخته شده‌اند و مراحل پیشرفت را در این ورزش پشت سر گذاشته‌اند. آنها چالش بزرگی برای تمامی تیم‌ها هستند و نقش چیریچ در ارتقای فنی ملی‌پوشان واترپلو انکارناپذیر است.

**چیریچ با رئیس فدراسیون صحبت کرده است

غفوری درباره اینکه چیرچ تمایل خود را برای ادامه همکاری با تیم ملی واترپلو ایران نشان داده،‌ گفت: در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار شد شکست در بازی نیمه‌نهایی مقابل چین و از دست رفتن فرصت صعود به رقابت‌های قهرمانی جهان باعث شد تا شرایط روحی تیم به هم بریزد. با این وجود در تایلند صحبت‌هایی میان چیریچ و محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو صورت گرفت اما قرار بر انجام صحبت‌های مفصل‌تر در آینده شد. 

**چیریچ ایران را خانه دوم خود می‌داند

وی با اشاره به اینکه چیریچ موفق شده در یک فصل سه عنوان قهرمانی را نصیب المپیاکوس کند، خاطرنشان کرد: چیریچ فرزندان خود را در یونان به مدرسه صرب‌ها برده تا از این نظر هم مشکلی برای هدایت المپیکوس نداشته باشد. از طرفی دیگر علاقه دارد تا بتواند تیمی که خودش عامل رشد و ترقی‌اش شده را از دست ندهد و برای همین اگر تداخلی وجود ندشته باشد می‌خواهد در تیم ملی واترپلو ایران هم بماند چون دوست ندارد این تیم را از دست بدهد. قرارداد ماهیانه او با فدراسیون پنج هزار و چهارصد پانصد دلار است و هزینه‌های جانبی اقامت وی در ایران هزار و دویست تا هزار و سیصد دلار است. با چنین مبلغی هیچ مربی خارجی قابلی نمی‌پذیرد سرمربی تیم ملی واترپلو ایران شود. چیریچ ایران را خانه دوم خود می‌داند و مانند وطن دومش دوست دارد.

**منتظر حمایت‌های کمیته ملی المپیک هستیم

غفوری درباره برنامه‌های تیم ملی واترپلو برای حضور در المپیک پاریس گفت: اگر می‌توانستیم جواز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آوریم که سال آینده در این مسابقات حاضر می‌شدیم. تورنمنت بعدی بازی‌های آسیایی هانگژو است که در این زمینه باید منتظر کمیته ملی المپیک باشیم که در این زمینه برنامه‌های تیم ملی واترپلو را اجرایی کند. بعد از آن هم برای بازی‌های انتخابی المپیک پاریس باید منتظر تصمیمات و حمایت‌های کمیته ملی باشیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته