دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1401 - 22:32

7 نکته که برای انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو باید به آن توجه کنید

7 نکته که برای انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو باید به آن توجه کنید
اگر شما هم کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، و یا پیش از این فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده اید اما تاکنون لوگو حرفه ای برای برند خود طراحی نکرده اید، این مقاله برای شماست.
کد خبر : 817306

به گزارش خبرگزاری آنا، اگر شما هم کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، و یا پیش از این فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده اید اما تاکنون لوگو حرفه ای برای برند خود طراحی نکرده اید، این مقاله برای شماست.

طراحی لوگو اقدام مهمی است که یک بار انجام می شود اما خروجی نهایی آن بارها در بسترهای مختلف به عنوان نماد تجاری شما مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین باید به اندازه کافی حرفه ای و جذاب باشد تا دیدگاه مناسبی نسبت به برندتان در ذهن مخاطبان و مشتریان شما ایجاد کند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بگوییم که بهترین شرکت های طراحی لوگو چه مشخصاتی دارند و چگونه می توانید بهترین انتخاب را از میان لیست طراحان لوگو داشته باشید. با ما همراه باشید.

نکات مهم انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو

7 نکته که برای انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو باید به آن توجه کنید

اگر صرفا به دنبال یک طراح لوگو هستید، بدون این که معیار مشخصی برای انتخاب و سنجش عملکرد افراد داشته باشید، لیست بلند و بالایی از فریلنسرها و شرکت های طراحی لوگو پیش روی شما قرار می گیرد که همه آن ها ادعا می کنند در کار خود بهترینند و یا در لیست بهترین ها جای دارند! اما اگر معیارهای مناسب و مشخصی برای سنجش آن ها داشته باشید، تعداد زیادی از این لیست جدا می شوند که در نهایت انتخاب را برای شما ساده تر می کند.

بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید و هر شرکتی که به شما معرفی می کنند را با این معیارها بسنجید. در صورتی که این ویژگی ها را داشتند، می توانید آن ها را به لیست خود اضافه کنید تا در نهایت از این لیست شرکت طراحی لوگو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1.       طراحی را انتخاب کنید که در سبک های مختلف کار کرده باشد.

برخی از طراحان تنها از یک سبک پیروی می کنند و به آن پایبندند. حتی اگر شخصا این سبک را دوست دارید، اما ممکن است برای کسب و کار شما مناسب نباشد. بنابراین بهتر است به دنبال طراحي بگرديد كه نمونه كارهاي متنوع و متعدد داشته باشد كه نشان دهد مي تواند سبك خود را با شخصیت کسب و کار شما مطابقت دهد. پیش از هر کاری، نگاهی دقیق به مجموعه کارهای او بیندازید. در صورتی که نمونه کارهای او از تنوع کافی برخوردار بود، می توانید مطمئن شوید که این فرد بر اساس تحقیقات و درک قوی از کسب و کار مشتریان و مخاطبان خود، لوگو ایجاد می کند و توانایی لازم برای خلق یک لوگو حرفه ای، خلاقانه و منحصر به فرد را دارد.

2.       لوگو باید وکتور باشد.

لوگوها در بسترهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند؛ از یک نماد کوچک در گوشه وب سایت گرفته تا تبلیغات محیطی در سطح شهر و تابلوهای بزرگ سردرب ساختمان. به همین علت لوگو شما باید به صورت وکتور باشد تا بتوانید ابعاد آن را به راحتی تغییر دهید، بدون این که شاهد افت کیفیت آن باشید.

3.       لوگو به صورت تک رنگ یا سیاه و سفید هم باید جذاب باشد.

در بسیاری از موارد مثل چاپ هدایای تبلیغاتی و برخی موارد این چنینی، امکان چاپ رنگی وجود ندارد و ممکن است شما مجبور شوید که لوگو خود را به صورت تک رنگ استفاده کنید. لحظه ای را تصور کنید که قصد دارید چنین کاری را انجام دهید اما در لحظه آخر قبل از چاپ، متوجه می شوید که لوگو شما در حالت سیاه و سفید ظاهر مناسبی ندارد. برای این که در چنین شرایط محدود کننده ای قرار نگیرید، باید در زمان طراحی توجه کنید که لوگو شما به رنگ یا جلوه های دیگر متکی نباشد.

4.       نمونه کارهای طراح لوگو نباید مشابه سایر برندها باشد.

متاسفانه هنوز هم در برخی موارد می بینیم که لوگو کسب و کارها به برندهای دیگری شباهت دارد و این مسئله تنها بیانگر کپی برداری ایده اصلی لوگو از برندهای دیگر است. این اتفاق به طور مستقیم اعتبار برند شما را نشانه می گیرد. برای آن که از منحصر به فرد بودن طراحی لوگو خود مطمئن باشید، بهتر است قبل از شروع همکاری نمونه کارهای طراح را به طور کامل بررسی کنید تا از خلاقیت و منحصر به فرد بودن آن ها اطمینان یابید.

5.       دستورالعمل های لوگو را دریافت کنید.

برای استفاده از برخی لوگو ها باید از دستورالعمل های خاصی پیروی کنید. به عنوان مثال، برخی لوگوها باید تنها با همان رنگ اصلی خود استفاده شوند و برخی بسته به جایگاه و موقعیت استفاده، قابلیت تغییر رنگ به سفید و مشکی را دارند. دستورالعمل لوگو دقیقا همان بایدها و نبایدهایی است که در زمان استفاده از لوگو باید رعایت شود.

6.       طراحی لوگو باید با شرایط مختلف سازگار باشد.

لوگو شما ممکن است در حالت مستطیل بسیار جذاب باشد، اما با قرارگیری داخل کادر مربع یا دایره ظاهر چندان مناسبی نداشته باشد. مطمئنا حذف گوشه ها و یا پاک کردن بخشی از طرح، اتفاقی ناخوشایند است که تا حد امکان از آن دوری می کنید. بهترین طراح لوگو باید بتواند لوگو شما را به گونه ای ارائه دهد که در موقعیت های مختلف به راحتی قابل استفاده باشد.

7.       در مورد روال انجام کار سوال بپرسید.

اگر هنوز هم شک دارید که آیا این شرکت، بهترین طراح لوگو برای کسب و کار شماست، بهتر است درباره روال انجام کار از او سوال بپرسید. با این کار، نه تنها با مراحل انجام کار آشنا و از انتخاب خود مطمئن می شوید، بلکه می توانید کار طراحان مختلف را با هم مقایسه کنید و بسنجید که کدام یک می توانند بهترین انتخاب بر اساس نیازهای کسب و کار شما باشند. بهترین شرکت طراحی لوگو، بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف تحقیق و بررسی کامل کسب و کار می کند.

انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو در ایران

7 نکته که برای انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو باید به آن توجه کنید

در این مطلب هفت نکته را بیان کردیم که بررسی آن ها به شما کمک می کند تا بهترین شرکت طراحی لوگو را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که «بهترین» برای هر کسب و کاری متفاوت است و این انتخاب باید با توجه به نیازهای هر کسب و کار انجام شود. بدیهی است که هزینه انجام کار توسط شرکت های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است و در این زمینه باید به بودجه مورد نظر خود توجه داشته باشید. امیدواریم که به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.

منابع:

https://pixelsink.com/7-things-choosing-logo-designer/

https://www.iranweblife.com/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب