دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 17:48

کوتاه از واحدهای بهشهر، مرودشت، گیلان‌غرب، خرمشهر، اصفهان، بناب، ایوان، کاشان، بافت و سما اهواز

​انتخابات کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با حضور جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 81719

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این انتخابات با حضور مسئولان واحد بهشهر، رئیس و مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر و دانشجویان عضو کانون دانشجویی برگزار شد.


حسین موسی‌زاده، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر درباره اهمیت فعالیت کانون‌های دانشجویی گفت: «این کانون‌ها با اهداف جذب، سازماندهی، تلاش درراستای تقویت روحیه انسان دوستی و نوعدوستی در بین دانشجویان با انجام برنامه‌های بشردوستانه و عام المنفعه و تلاش برای برقراری صلح جهانی و تأمین آرامش انسان‌ها و تضمین سلامت روان‌ها فعالیت می‌کنند.»


در ادامه معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد بهشهر با تشکر از حمایت‌های رئیس واحد ازکانون‌های دانشجویی درمورد فعالیت‌های هلال احمر گفت: «دانشجویان و اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر و اعضای جوانان جمعیت هلال احمر فعال‌ترین افراد در خدمات بشر دوستانه و امداد داوطلبانه در حوادث و بلایای طبیعی هستند.»


دکتر حسینعلی پاشا با یادآوری وظیفه خطیر همگان در امداد رسانی و مشارکت در طرح‌های هلال احمر، از همه دانشجویان خواست تا باعضو شدن درکانون هلال احمر دانشجویی، فرهنگ نودوستی وخیرخواهی و خدمت رسانی را ارتقا ببخشد.


در پایان این مراسم طبق آیین نامه کانون‌های دانشجویی انتخابات نامزد‌ها برگزارشد که پس از رای گیری ۵ نفر عضو شورا و ۲ نفر به عنوان علی البدل انتخاب شدند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت میزبان مسابقات والیبال استانی


مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاههای آزاد اسلامی استان فارس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در حال برگزاری است


در این دور از مسابقات که 12 تیم از واحد های دانشگاهی شیراز، مرودشت، سپیدان، داراب، فسا، فیروزآباد،بیضا، ارسنجان، اقلید، استهبان،، داریون و جهرم حضور دارند ، تا 14 اردیبهشت ادامه دارد.



اعزام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب به اردوی راهیان نور


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در حاشیه این اردو بیان کرد: «اردوی راهیان نوردانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در منطقه عملیاتی بازی دراز برگزار شد.»


دکتر فرهان گل کارمنش در جمع زائران راهیان نور اظهار کرد: «این اردوی فرهنگی و معنوی با هدف خودسازی دانشجویان و بهره‌مندی و آشنایی دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس در منطقه عملیاتی بازی دراز برگزار شد.»


وی اظهار کرد: «دراین اردوی معنوی که با حضور ۲۰ هزار نفری بسیجیان سراسر کشور برگزار شد بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب حضور داشتند.»


گل کارمنش اضافه کرد: «در این اردو علاوه بر زیارت دانشجویان از منطقه عملیاتی بازی دراز، با حضور راویان جنگ و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بخش‌های متنوع فرهنگی نیز برای دانشجویان برگزار شد.»


وی گفت: «این اردو یک حرکت فرهنگی جریان ساز و منشأ خیر و برکات بسیار بوده و بستری برای آشنایی دانشجویان با شجاعت و عظمت رزمندگان خواهد بود.»


گل کارمنش بیان کرد: «تحکیم پیوند ارزشی نسل جوان دفاع مقدس و نسل امروزی و ظهور اقتدار آن دوران در نسل امروزی، برای مقابله با استکبار و استعمار از دیگر اهداف مهم برگزاری اردوی راهیان نور است.»


حضور رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر-خلیج فارس در کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات کمیسون خاص


کارگاه کمیسیون موارد خاص باهدف مروری بر آیین نامه‌ها کمیسیون موارد خاص دانشگاه بمنظور ایجاد وحدت رویه در ارجاع پرونده‌ها به دبیرخانه استانی و با هدف ارتقای سطح آگاهی اعضای موارد خاص دانشگاه برگزار شد.


دکتر مهدی بصیرت ریاست واحد هدف از حضور خود و اعضا در این کارگاه را آشنایی با قوانین و بخشنامه‌های جدید دانشگاه و احقاق حق دانشجویان عزیز اعلام کرد.


تشکیل جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه مقاومت بسیج کارمندی سما واحد اهواز


اسماعیل مرادی مسئول بسیج کارکنان پایگاه مقاومت بسیج کارمندی سما واحد اهواز با تبریک اعیاد ماه رجب و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و تبریک روز معلم با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: «تمام کسانی که امر به معروف و نهی در دانشگاه‌ها و ادارات انجام می‌دهند وظیفه سلبی و عملی ندارند و در صورت مشاهده هر موردی، باید فقط تذکر زبانی بدهند و پیگیری موضوع را به ضابطین و مراجع قانونی واگذار کنند.»


در ادامه مرادی با مهم دانستن اینکه ما خود باید الگوی مناسبی در همه زمینه‌ها باشیم بیان کرد: «یکی از شیوه‌های اجرایی این واجب الهی آیینه وار بودن است چرا که آینه عیب را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان نمی‌دهد و عیب را از روبرو می‌گوید نه پشت سر ولی متاسفانه اکنون چیزی که در جامعه گسترش پیدا کرده است بی‌تفاوتی و جایگزین شدن دین فردی و عرفی بجای دین‌داری اجتماعی است که هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز مقابله با همین رویه است.»


طرح غربالگری سلامت استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب اجرا شد


به مناسبت هفته سلامت، طرح غربالگری سلامت دانشگاهیان واحد بناب از سوی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه واحد بناب اجرا شد.


این طرح به مدت دو روز و به منظور ارتقای سلامت دانشگاهیان و کنترل و شناسایی بیماری‌های خاموش نظیر دیابت و کنترل قند خون، فشار خون، کنترل قد نسبت به وزن و معاینه چشم و شناسایی افراد مشکوک برای پیشگیری و درمان به موقع، از سوی انجمن علمی دانشجویان پرستاری-مامایی با حمایت حوزه معاونت پژوهش و فناوری و حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بناب انجام شد.


برپایی ایستگاه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از سوی انجمن پرستاری


به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، در راستای ارتقای آگاهی و توجه به فرهنگ پیشگیری از بیماری ها و آموزش رفتارهای خود مراقبتی، انجمن علمی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در حرکتی نمادین اقدام به پرپایی ایستگاه سلامت در این دانشگاه کرد.


این اقدام که با استقبال دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان مواجه شده بود، علاوه بر آموزش روش های پیشگیری و خود مراقبتی نسبت به اندازه گیری وزن و قد، فشار و قند خون اقدام شد و با توجه به نتایج آن توصیه های لازماز سوی کار شناسان پرستاری به عمل آمد.


بازدید سرزده دبیر هیأت امنای استان ایلام از واحد ایوان


در چارچوب بازدید ماهیانه دبیر هیأت امنای استان ایلام از واحد‌ها و مراکز دانشگاهی برای نظارت و ارزیابی عملکرد واحد‌ها و مراکز، امروز دکتر شهریار عباسی بطور سرزده از واحد ایوان بازدید کرد.


در این بازدید که رئیس دبیرخانه استان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد ایلام و مسئول روابط عمومی نیز حضور داشتند دکتر عباسی و همراهان از بخشهای مختلف اداری و مالی، آموزشی، دانشجویی و پژوهش بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و همچنین مشکلات دانشگاه قرار گرفتند.


بی‌شک چنین بازدیدهایی علاوه بر دلگرمی پرسنل خدوم دانشگاه از توجه مسئولان استان، سبب ارتقای سطح کیفی امور و رفع موانع و چالشهای موجود خواهد شد.


بازدید شهردار کاشان از نمایشگاه معماری و انرژی


سید محمد ناظم رضوی شهردار کاشان با حضور در اولین نمایشگاه معماری و انرژی به مدت سه ساعت از قسمت‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.


شهردار کاشان گفت: «بی‌شک این نمایشگاه فعالیتی است در ابعاد ملی که می‌تواند برای مجموعه شهرستان مفید واقع شود.»


ناظم رضوی با بیان اینکه برپایی این گونه نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان می‌تواند یکی ا ز عوامل آشنایی صاحبان صنایع و مردم برای آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی باشد که عموم مردم می‌توانند با استفاده از آن‌ها گام‌های موثری در زمینه کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها بردارند
شهردار کاشان اظهار آمادگی شهرداری کاشان را برای همکاری با دانشگاه در زمینه‌های علمی و پژوهشی خصوصا صنعت ساختمان و معماری اعلام کرد. اولین نمایشگاه معماری و انرزی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان دایر شده است.


جلسه کمیته راهبردی و آموزشی پیشگیری از اعتیاد شهرستان بافت برگزار شد


جلسه کمیته راهبردی و آموزشی پیشگیری از اعتیاد شهرستان بافت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، فرمانده منطقه انتظامی، رئیس اداره آموزش و پرورش و برخی سازمانهای مردم نهاد برگزار شد.


در این جلسه رئیس واحد بافت بیان کرد: «اعتیاد به موادمخدر یکى از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌شود همچنین ویــرانگری‏ هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را بطور جدى به مخاطره مى‌اندازد.»


دکتر ابراهیم خراسانی اظهار کرد: «با دانستن عواملی که فرد را در معرض خطر اعتیاد قرار می‌دهند، می‌توان افراد در معرض خطر را شناسایی کرد و برای پیشگیری از ابتلای آنان به اعتیاد، برنامه ریزی‌های دقیق و مؤثر انجام داد و در این راه مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان پرورش دهنده نسل آینده وظیفه سنگین تری برعهده دارند.»


در این جلسه با تاکید بر نقش مدارس به عنوان اولین مکان تغذیه فکری نوجوانان، روشهای پیشگیری از اعتیاد در مدارس مورد تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات کاربردی دیگر نیز مورد تاکید قرار گرفت.


کمیته راهبردی و آموزشی پیشگیری از اعتیاد شهرستان بافت هر دوهفته یک بار به میزبانی یکی از مراکز آموزش عالی برگزار می‌شود.


مراسم آغازبه کار بازارچه کارآفرینی و توانمندسازی دانشجویان با حضور رئیس واحد خرمشهر


مراسم آغازبه کار بازارچه کارآفرینی و توانمندسازی دانشجویان با حضور رئیس واحد و معاونان و مدیران و جمعی از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر-خلیج فارس افتتاح شد.


این بازارچه متشکل از ۱۵ غرفه است که دانشجویان در ۲ بخش فروش و ابتکارات، دستاورد‌ها و محصولات خود را عرضه کردند. محصولاتی مانند: نمونه لامپ کم مصرف، کیک مرغ، ترشی تخم مرغ، انواع سالاد وژله و ترشیجات متنوع و..... در این بازارچه ارائه شد


مسئول برگزاری بازارچه کارآفرینی گفت: «هدف برگزاری از این بازارچه آشنایی دانشجویان با کسب و کار و تجاری سازی ایده‌ها است.»


دکتر آل عمران معاونت پژوهشی واحد دانشگاهی افزود: «دانشجویان در این بازارچه با راه اندازی کارهای تولیدی خلاقانه و هنری مختلف علاوه بر اشتغال و درآمد برای خود، زمینه اشتغال چندین نفر دیگر را هم فراهم می‌کند. در ادامه با حضور دکتر مهدی بصیرت رئیس واحد این بازارچه افتتاح شد.»


هدف از برگزاری این بازارچه توانمند سازی مهارتی دانشجویان و هدایت بیشتر آنها به سمت رشته‌های فنی و عملی با هدف کارآفرینی و زمینه سازی اشتغال آنان پس از فراغت از تحصیل است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته