دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1401 - 10:19
با دستور رییس جمهور؛

طرح ادغام سازمان محیط زیست و منابع طبیعی فعلا منتفی شد

طرح ادغام سازمان محیط زیست و منابع طبیعی فعلا منتفی شد
طرح ادغام دو سازمان محیط زیست و منابع طبیعی که مدت‌هاست از سوی رویس سازمان محیط زیست دنبال می شود و منتقدان بسیاری دارد با دستور رییس جمهور مبنی بر مطالعه بیشتر بر روی این طرح فعلا از دستور کار دولت خارج شد.
کد خبر : 816880

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، روز گذشته در گزارشی که منتشر شد توضیح دادیم که علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست از همان روز‌های نخست قبول ریاست این سازمان یکی از مهمترین برنامه‌های خود را برای چابک‌سازی محیط زیست کشور، ادغام دو سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی عنوان کرده بود.

در بهمن ماه گذشته نیز رئیس سازمان محیط زیست در نامه‌ای خطاب رییس سازمان استخدامی کشور به صورت رسمی خواستار ادغام سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی شد.

تا اینکه روز سه‌شنبه (اول آذر ماه) این موضوع در شورای عالی اداری کشور مطرح شد. از جانب رییس جمهوری دو ماه فرصت داده شده تا روی این طرح کار شود و دوباره در شورای عالی اداری کشور مطرح شود.

این در حالی است که بخش بزرگی از کارشناسان و صاحبنظران حوزه محیط زیست و منابع طبیعی با این ادغام مخالف هستند.

هادی کیادلیری مشاور مرجع ملی کنوانسییون و دبیر شورای مراجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی و دانشیار، گروه جنگل، مرتع و آبخیزداری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مخالفان این طرح است. وی در گفتگو با خبرنگار آنا، ادغام شدن این دو سازمان را بدین معنا دانسته بود که بخواهیم مجری و ناظر را با هم یکی کنیم و در این شرایط دیگر دستگاهی وجود ندارد که به لحاظ فنی بر بهره‌برداری از طبیعت نظارت داشته باشد.

سلاجقه گفته است: موضوع ادغام دو سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی فعلا از دستور کار خارج شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته