دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1401 - 09:41
با صدور حکمی؛

سرپرست جدید دانشگاه آزاد هرمز منصوب شد

سرپرست جدید دانشگاه آزاد هرمز منصوب شد
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز با صدور حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان منصوب شد.
کد خبر : 816637

به گزارش خبرنگار گروه استان‌‎های خبرگزاری آنا از بندرعباس، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز با حضور مسئولان برگزار و با قدردانی از خدمات مسعود سالاری به‌عنوان سرپرست سابق این واحد دانشگاهی با صدور حکمی از سوی محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مصطفی عامری‌سیاهویی به‌عنوان سرپرست مرکز هرمز منصوب و در مراسمی معرفی شد.

محمدحسین رنجبر در این مراسم با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را برآمده از اراده مردم خواند و اطهار کرد: این دانشگاه با رشد و توسعه فراگیر توانسته خدمات قابل تجلیلی به جامعه ارائه کند و در توسعه کشور نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از مدیران و کارکنان ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها و... در استان هرمزگان، دانش‌آموخته این دانشگاه هستند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان، توانسته، بیش از نیمی از بار آموزشی استان را به دوش بکشد و با داشتن ۳۵۰ عضو هیئت علمی، ۲۷ هزار دانشجو، ۵۷۰ کارمند، و حدود ۱۱۷ هزار دانش‌آموخته و با ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و... به‌عنوان دانشگاهی پیشتاز در خدمت هم استانیان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: این دانشگاه توانست در ارزیابی عملکردی دانشگاه آزاد اسلامی در ۹ محور و ۹۷ شاخص بین دانشگاه‌های آزاد کشور، مقام سوم را به دست آورد و در ارزیابی آموزشی و تحصیلات تکمیلی، نیز مقام نخست کشوری به این استان رسیده که این نشان از تلاش کارکنان و هیئت علمی این دانشگاه در استان دارد.

رنجبر دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی افتخارآفرین، مسئله محور و کارآفرین معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به سیاست کلان این دانشگاه و تأکید بر مهارت‌آموزی و کارآفرینی، رویکرد آموزشی آن تغییر یافته و حرکت استمراربخش خود را برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل جدید آغاز و می‌رود تا بر بالندگی و افتخارآفرینی میهن اسلامی ایران بیفزاید.

وی راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز را در جزیره شهیدپرور هرمز، تصمیم انقلابی خواند و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته درباره ارائه خدمات شایان تجلیل به مردم این جزیره بیان کرد: دانشگاه آزاد در راستای عملی کردن بیانات رهبری با تأسیس و توسعه این دانشگاه توانست خدمات قابل قبولی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و... ارائه نماید و چهره این جزیره را تغییر دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  با تجلیل از خدمات مسعود سالاری در طول مدت خدمت به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز برای این عضو هیئت علمی دانشگاه در سمت عضو هیئت مدیره موظف شرکت فولاد ستار سیمین هرمزگان آرزوی موفقیت کرد.

**فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز نیز یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی فعال، ۲۷ رشته کاردانی و کارشناسی، ۶ هزار مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی، رفاهی، ...؛ ۸۰ استاد هیئت علمی و حق‌التدریس را از خدمات این مرکز آموزشی برشمرد و گفت: حصار کشی و اخذ سند ۲۱ هکتار مجموعه دانشگاهی، راه‌اندازی و تجهیز سلف‌سرویس با ظرفیت ۳۰۰ نفر، راه‌اندازی و تجهیز ۶ کارگاه مجهز برق، مکانیک، کامپیوتر و ...، محوطه‌سازی و توسعه فضای سبز، راه‌اندازی کتابخانه با ۱۵ هزار جلد کتاب ازجمله خدمات قابل عرضه در این مدت بوده است.

مسعود سالاری، راه‌اندازی موزه زمین‌شناسی، اقامتگاه بوم گردی و موزه دفاع مقدس را ازجمله فعالیت‌های در دست اقدام خواند.

مصطفی عامری سیاهویی، رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز هم با تشریح برنامه‌های خود برای توسعه این مرکز آموزشی بیان کرد: امیدوارم با کمک خداوند، یاری مسئولان و همکاران دانشگاهی بتوانم در طول مدت خدمت، خدمات قابل توجهی به مردم شهیدپرور این جزیره کنیم و در توسعه علمی، فرهنگی و... نقش بسزایی داشته باشم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته