دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کی‌روش خودش هم فکر نمی‌کرد بازیکنان دو گل بزنند

بیاتی نیا: امیدوارم این برد باعث غرور تیم ملی و فوتبال ایران نشود

بیاتی نیا: امیدوارم این برد باعث غرور تیم ملی و فوتبال ایران نشود
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: به نظرم در نیمه دوم کی‌روش هم فکر نمی‌کرد بازیکنان به دو گل برتری برسند؛ چون تعویض‌هایی هم که انجام می‌داد محتاطانه بود.
کد خبر : 816585

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ولز گفت: در نیمه اول یک بازی هیجانی را از بازیکنان دیدیم. در نیمه اول بازی بازیکنان نسبت به گذشته در حمله خوب بود و از خط دفاع تا هافبک سرعت آن‌ها خوب بود. اما یک ایراد اصلی، هیجان بالای بازیکنان تیم بود. قبل از مسابقه خیلی خوب است که بازیکنان هیجان داشته باشند و برای بازی آماده شوند، اما در جریان این بازی این هیجان خوب نیست. به اعتقاد من همان اشتباهاتی که در برابر بازی با ژاپن داشتیم در این دیدار هم تکرار کردیم.

** تمرکز بازیکنان بیشتر روی درگیری‌های بازی بود

وی افزود: در این بازی تمرکز بازیکنان بیشتر روی درگیری‌های بازی بود در صورتی که این اتفاق بازیکنان را از روند بازی دور می‌کند. بازیکنان باید یادشان باشد که از خط هافبک تا خط حمله خوب کار می‌کنند، اما موقع برگشت ضعف دارند و همین موضوع می‌تواند به ضرر تیم ما باشد. در نیمه اول هر دو تیم شبیه به هم بازی کردند و از پشت خط دفاعی هم استفاده می‌کردند. هر دو تیم به دنبال این بودند که گل اول را بزنند و زودتر به گل برسند. آگر آن گل آفساید نمی‌شد شکل بازی در ادامه تغییر می‌کرد.

**نیاز نبود سردار به قلی‌زاده پاس بدهد

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد گل اول ایران که آفساید اعلام شد؛ عنوان کرد: سردار آزمون پاس خیلی خوبی به علی قلی‌زاده داد، اما می‌توانست خودش توپ را به درون دروزاه ولز بفرستد و اصلا نیازی نبود که به قلی‌زاده پاس بدهد. این موقعیت خیلی خوب در نیمه اول به راحتی از دست رفت. البته این اشتباهات در جریان یک بازی پرفشار طبیعی است، به هر حال همه بازیکنان تحت فشار هستند، به خصوص اینکه تیم ملی در بازی مقابل انگلیس اصلا خوب کار نکردند.

**کی‌روش خودش هم فکر نمی‌کرد بازیکنان دو گل بزنند

بیاتی‌نیا در ادامه عنوان کرد: به نظرم در نیمه دوم کی‌روش هم فکر نمی‌کرد بازیکنان به دو گل برتری برسند؛ چون تعویض‌هایی هم که انجام می‌داد محتاطانه بود و به دنبال حفظ امتیاز بود. اما زمانی که موقعیت گل نصیب چشمی شد و او توانست به گل برتری برسد همه چیز به نفع ایران شد و بازیکنان به خودباوری و اعتماد به نفس رسیدند. البته به نظرم تیم ولز یک نکته را در مورد تیم ایران رعایت نکرد، آن‌ها فکر می‌کردند با توجه به نتیجه‌ای که تیم ایران مقابل انگلیس به دست آورده با یک حریف راحتی بازی می‌کنند، و سر همین موضوع هم غافلگیر شدند. وقتی دیدند ایران خیلی خوب بازی می‌کند تاکتیک آن‌ها بهم خورد و نتوانستند فوتبال بازی کنند. تیم ایران به لحاظ فنی خیلی بالاتر از بازیکنان ولز بود. اما یک نکته که با کی‌روش در این بازی دیدیم، شجاعت بازیکنان بود. ما بازیکنانی خیلی خلاقی در خط حمله داریم و اگر آزاد باشند بهترین عملکرد را خواهند داشت. این شجاعت به بازیکنان تیم ملی کمک کرد تا در لحظه آخر برای پیروزی برابر ولز بجنگند.

**شاگردان کی‌روش با شجاعت قدرت خودشان را دیکته کردند

وی تأکید کرد: در نیمه دوم بازی با انگلیس هم شرایط همین بود؛ وقتی بازیکنان دیدند چیزی برای از دست دادن ندارند و تعداد زیادی گل خوردند؛ رها کردند و با شجاعت بازی کردند. همین موضوع باعث شد با آن شرایط بازیکنان دو گل برابر انگلیس به ثمر برسانند. به اعتقاد من همین شجاعت به بازیکنان خیلی کمک کرد و اگر بتواند در بازی مقابل امریکا با چنین شجاعتی کار کنند قطعا به دور بعد صعود خواهیم کرد. خوشبختانه تیم ما در این بازی تمرکز کافی را داشت و طارمی در خط حمله به جای آزمون توانست سیستم ولز را تغییر دهد. امیدوارم تیم ملی در جام جهانی برای اولین بار در تاریخ از گروه صعود کند؛ اما پس از جام جهانی باید به فکر نسل بعدی فوتبال ایران باشیم. ما باید یک تغییر نسل در فوتبال ایران داشته باشیم و ارنج سنی بازیکنان را به زیر 25 سال برسانیم تا دو جام جهانی با این بازیکنان تجربه کنیم. 

**امیدوارم این برد باعث غرور تیم ملی و فوتبال ایران نشود

بیاتی‌نیا خاطرنشان کرد: کیفیت فنی فوتبال ما خیلی بالاست اما اعتماد به نفس و خودباوری در فوتبال ما گم شده؛ در همین بازی با ولز این موضوع به خوبی نمایان شد. مگر گرت بیل یا بازیکنان ولز چه کار شاخصی انجام دادند؟ یا سطح این تیم به لحاظ فنی چقدر بود؟! متأسفانه به خاطر اتفاقاتی که در فوتبال ما رخ داده این موضوع گم شده اما واقعا اعتماد به نفس و خودباوری بازیکنان باید افزایش پیدا کند. امیدوارم این برد باعث غرور تیم ملی و فوتبال ایران نشود، ما تازه کارمان شروع شده و باید به فکر بعد از جام جهانی و ساختن نسل آینده فوتبال ایران باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته