دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 16:25
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

در حوزه سلامت محیط کار، کمبود قانون نداریم/ باید به اجرای قوانین سلامت کار توجه کنیم

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه سلامت محیط کار کمبود قوانین نداریم،‌ گفت: باید به اجرای قوانین سلامت کار توجه کنیم.
کد خبر : 81638

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ خسرو صادق نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: سلامت محیط کار یکی از مسایل بسیار مهم است که در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا سرمایه گذاری ویژه‌ای در مورد آن انجام داده‌اند و ما نیز باید در همین راستا گام برداریم.


صادق نیت در این مورد با اشاره به مراسم روز ایمنی و سلامت کار که هفته گذشته برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه یکی از موانع مهم سلامت محیط کار در تمامی سطوح کارگری تا مدیریتی، بحث‌های مربوط به استرس است، محوریت روز جهانی ایمنی و سلامت کار امسال نیز بر همین موضوع متمرکز شد.


وی با اشاره به شیوع و پرعارضه بودن اضطراب و استرس در محیط کار افزود: خوشبختانه بسیاری از عوامل ایجاد کننده این موضوع قابل کنترل هستند و می‌توان با شناسایی عوامل ایجاد کننده و در مرحله بعد اقدام برای مدیریت آن، استرس در محیط‌های کاری و عوارض جسمی و روانی آن را تا حد زیادی کاهش داد.


صادق نیت بسترهای مناسب برای تامین سلامت محیط کار در کشور را فراهم دانست و گفت: همکاری‌های بین سازمانی، وجود قوانین لازم و مناسب برای اجرا و در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و مجرب سه عامل اصلی تامین سلامت محیط کار هستند و خوشبختانه هر سه مولفه تا حدود زیادی برای ما در کشور فراهم شده است.


رئیس مرکز سلامت محیط و کار عنوان کرد: نیروهای مجرب و آموزش دیده بهداشت محیط و همچنین متخصصان طب کار می‌توانند در همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، سلامت محیط‌های کار در کشور را تا حد زیادی تامین کنند و همکاری‌های مناسبی هم بین ارگان‌های ذیربط مثل وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه وجود دارد که در آینده بیشتر نیز خواهد شد.


صادق نیت گفت: در حوزه قانون گذاری نیز باید گفت قوانین خوبی در زمینه سلامت شغلی در کشور وجود دارد و از این نظر مشکل چندانی نداریم؛ آنچه باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد اجرای قوانین در جهت ارتقای سلامت کار است و سیستم تشکیلاتی وزارت بهداشت در این زمینه همه تلاش خود را به کار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته