دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۵ راهنمایی گاردین به ولز برای پیروزی مقابل ایران

۵ راهنمایی گاردین به ولز برای پیروزی مقابل ایران
رسانه انگلیسی ۵ نکته مهم را قبل از رویارویی ولز با ایران به شاگردان راب پیج گوشزد کرده است.
کد خبر : 816346

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی مرحله گروهی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ روز جمعه در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تیم ملی فوتبال ولز می‌رود. تیم ملی ولز در اولین بازی این مسابقات برابر آمریکا با نتیجه یک بر یک به تساوی دست یافت.

رسانه انگلیسی گاردین پیش از بازی ایران و ولز ۵ نکته را به راب پیج و شاگردانش گوشزد کرده است تا برای کسب پیروزی برابر تیم کارلوس کی روش از آن استفاده کنند.

گزارش گاردین در این باره را می‌خوانید:

مور باید در ترکیب باشد

به طور رسمی، گرت بیل مرد برتر بازی مقابل ایالات متحده بود، اما حتی کاپیتان ولز نیز خوشحال بود که این جایزه را به کیفر مور، که معرفی او در نیمه اول بازی را تغییر داد، رسید. مور تیمش را احیا کرد. راب پیج در این بازی ابتدا دنیل جیمز را در کنار گرت بیل در خط حمله به میدان فرستاده بود، اما به میدان آمد مور همه چیز را تغییر داد و پیج هم پذیرفت که نیمکت نشینی این بازیکن درست نبود. پیج گفت: «درس‌هایی از این بازی گرفتیم. مهم این بود که نباختیم.»

بازیکنان

پیج اخیراً گفته است: کریس کلمن احتمالاً اولین کسی است که اعتراف می‌کند وقتی به روی نیمکت (در یورو ۲۰۱۶) نگاه می‌کرد، کیفیت خوبی برای جایگزینی برخی از بازی‌های حاضر در زمین نداشت.

تیم فعلی ولز بیش از همیشه بازیکنان لیگ برتری دارد و دو نفر از آن‌ها، اتان آمپادو و جو رودون - حتی اگر به ترتیب به صورت قرضی در ایتالیا و فرانسه باشند - جزو بهترین بازیکنان ولز برابر ایالات متحده بودند. همچنین، این فقط مور نبود که به عنوان بازیکن تعویضی خوش درخشید، برنان جانسون، مهاجم ناتینگهام فارست، که در بازی‌های لیگ ملت‌ها برابر هلند و بلژیک درخشید، در این مسابقه هم تاثیرگذار بود. پیج از روی آوردن به مور دریغ نکرد و نیازی نیست که در آینده نگران نگاه کردن به پشت سر او باشد.

دفاع بهترین شکل حمله است

گانتر، یک مدافع کناری باتجربه، بعید به نظر می‌رسد که مصدومیتی نداشته باشد و تقریباً  در سیستم دفاع کناری مورد علاقه ولز نیست. کانر رابرتز و نکو ویلیامز که ساعت‌ها بعد از اطلاع از مرگ پدربزرگش بازی می‌کردند، برای مدت‌های طولانی تحت فشار بودند و مجبور بودند رنج بکشند، زیرا تیموتی وآه و کریستین پولیسیچ در ۴۵ دقیقه اول فشار زیادی را ایجاد می‌کردند، اما ولز در مسیر خود قرار دارد. زمانی که این دو بازیکن به ندرت در نیمه خود دیده می‌شوند، همه چیز شگفت انگیز است.

بیل باید بهتر باشد

واقعیت دردناک این است که تا زمانی که بیل در دقیقه ۸۲ از نقطه پنالتی به گل رسید، چیزی قابل توجه مقابل ایالات متحده آمریکا از خود به نمایش نگذاشت. عملکردی پر از پاس‌های نابجا و لمس‌های ضعیف را شاهد بودیم.

تعجبی نداشت که این بازیکن ۳۳ ساله در پایان احساس خستگی کند. این اولین بازی کامل او از سپتامبر بود که بیش از ۱۰۰ دقیقه طول کشید، اما پس از اینکه برنامه تناسب اندام او در لس آنجلس اف‌سی تایید شده بود او به قطر رسیده است. شعار فیفا برای این تورنمنت «اکنون همه چیز است» است و بیل احتمالاً در روز جمعه پیامی مشابه ذهن خود مقابل ایران خواهد داشت. چند دقیقه بعد از سوت پایان، بیل هم‌تیمی‌هایش را جمع کرد و از آن‌ها خواست تا با تمرکز ادامه بدهند.

ولز نباید بترسد

جدای از عدم چرخش مناسب توپ در زمین حریف، مقابل ایالات متحده آمریکا، در نیمه اول ولز عموماً سایه‌ای از تیم بی باک و پر جنب و جوشی بود که در نیمه دوم ظاهر شد. به نظر می‌رسید که پیج در مورد چرایی آن متعجب بود. او به این فکر می‌کرد که آیا این به خاطر هیجان جام جهانی است یا خیر، بالاخره این اولین حضور آن‌ها در جام جهانی پس از ۶۴ سال بود.

ولز پس از گل خورده مقابل سوئیس مبارزه کرد تا یک امتیاز را در اولین بازی خود در مسابقات قهرمانی اروپا حفظ کند، و چهار روز بعد ترکیه را شکست داد. ولز با امید به تکرار این روند در دوحه باید به این مسابقه برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته