دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با آنا:

خبر «اعمال محدودیت برای دانشجویان از سوی نمایندگان مجلس» صحت ندارد

خبر «اعمال محدودیت برای دانشجویان از سوی نمایندگان مجلس» صحت ندارد
فلاحی گفت: اعمال محدودیت برای دانشجویان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اساس صحت ندارد.
کد خبر : 816333

گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا: در روز گذشته خبری در خروجی رسانه‌ها مبنی بر اینکه جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان طرحی را تدوین کرده‌اند که در صورت هنجارشکنی دانشجویان در دانشگاه‌ها و ارتکاب جرائمی همچون ایجاد آشوب و بلوا، تخریب اموال، فحاشی و توهین به مقدسات در دانشگاه‌ها و هرگونه اقدامی که درروند مأموریت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه اخلال ایجاد کند، ضمن صدور احکام انضباطی، متخلفین را محکوم‌به پرداخت کل هزینه‌های تحصیل در آن مقطع آموزشی کنند.

از دیگر مجازات مطرح‌شده در این طرح ممنوع‌الخروجی به مدت ۱۰ سال بود. در این طرح پیش‌بینی‌شده بود درصورتی‌که دانشجویان از اقدامات هنجارشکانه ابراز پشیمانی کنند، مجازات فوق تخفیف خواهد یافت و یا در صورت رفع نیاز کشور و خدمت‌رسانی مجازات آن‌ها بخشیده خواهد شد.

گفته‌شده بود طرح مذکور به امضای تعدادی از نمایندگان مجلس رسیده و در حال حاضر در حال جمع‌آوری امضاء توسط سایر نمایندگان است.

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به آنا در رابطه با صحت‌وسقم خبر طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» که گفته‌شده به دنبال اعمال محدودیت برای دانشجویان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. با اشاره به اینکه اصلاً خبر صحت ندارد، می‌گوید: «هیچ نماینده‌ای این موضوع را نگرفته و خبر از اساس دروغ است. مجلس این هفته تعطیل بود و هیچ نماینده‌ای در آن حضور نداشت، چگونه می‌شود در تعطیلی طرح امضا شود.»

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب