دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1401 - 08:30
رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا:

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای عبور از بحران‌های محیط زیستی

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای عبور از بحران‌های محیط زیستی
صباغ‌زاده گفت: یکی از مسائل بسیار مهم که دانشگاه می‌تواند به آن بپردازد، موضوع بحران است؛ بحران ریزگرد، آب و... باتوجه به اقلیم خشکی که ما داریم همیشه گریبانگیر ما خواهد بود که باید از دانشگاه برای مقابله با آن کمک گرفته شود.
کد خبر : 816204

جمشید صباغ‌زاده رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های دانشگاه برای همکاری با سازمان مدیریت بحران و رفع بحران‌ها اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل قوی برای حل مسائل مختلف کشور دارد و هدف گذاری واحد علوم تحقیقات مسئله محور بودن است.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم که دانشگاه می‌تواند به آن بپردازد، موضوع بحران است؛ بحران ریزگرد، آب و... باتوجه به اقلیم خشکی که ما داریم همیشه گریبانگیر ما خواهد بود که باید از دانشگاه برای مقابله با آن کمک گرفته شود.

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باتوجه به تنوع قشر‌ها و اقوام مختلف مردم که داریم، بحران‌های اجتماعی نیز می‌تواند ایجاد شود که باید بر روی آن مطالعه کنیم گفت: با سازمان مدیریت بحران تفاهم‌نامه‌ای نوشته‌ایم که دانشگاه بتواند با دانشکده‌های مرتبط خود وارد این موضوع شود و به کمک کشور بیاید.

صباغ‌زاده ادامه داد: تصور اینکه بخشی از بحران‌ها را با مدیریت ساده داشته باشیم غیرممکن است و حتما برای عبور از بحران نیاز به علم و فناوری داریم.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه علم و فناوری می‌تواند کمک موثری داشته باشد تا مسائلی که در دنیا مانند بحران زیرگرد وجود دارد،  با آن مبارزه کنیم و اقلیم خودمان را یک اقلیم سازگار برای زندگی خوب داشته باشیم.

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد برای مقابله با بحران پای کار جدی است و این توانمندی را دارد که به لحاظ دانشکده‌های مرتبط به کمک موضوع بیاید؛ همچنین باتوجه به توانمندی‌ها و تعداد بالای دانشجویان خوبمان، به کمک رفع مشکلات خواهیم رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته