دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1401 - 09:00
نتیجه جامع‌ترین گزارش؛

شاهد شیوع ناباروری در مردان هستیم

شاهد شیوع ناباروری در مردان هستیم
بررسی یافته‌ها نشان می‌دهد شمار زیادی از مردان در سطح جهان با معضل کاهش قدرت باروری دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر : 816107

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، بررسی یافته‌ها نشان می‌دهد شمار زیادی از مردان در سطح جهان با معضل کاهش قدرت باروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس بررسی به روز شده پزشکی، در ۵۰ سال گذشته، به نظر می‌رسد تعداد اسپرم در مردان سراسر جهان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اگر یافته ها تایید شوند و این روند کاهش ادامه یابد، می‌تواند پیامدهای مهمی برای تولید مثل انسان داشته باشد. محققان می‌گویند، از انجایی که کیفیت این موضوع می‌تواند نشانگر مهمی برای سلامت مردان باشد مسئله شیوع یافته منادی کاهش سلامت در مردان است؛ نتایج به دست آمده از این پژوهش منجر به بحث‌هایی در میان کارشناسان باروری مردان شده است. برخی می‌گویند این یافته‌ها واقعی هستند و باید فورا به دنبال راه‌حل گشت و برخی دیگر می‌گویند که با داده‌ها موجود قانع نشده‌اند، زیرا روش‌های شمارش اسپرم در طول زمان آنقدر تغییر کرده است که امکان مقایسه اعداد تاریخی و مدرن وجود ندارد.

تقریباً همه کارشناسان معتقدند که این موضوع نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

این آنالیز جدید بررسی‌های مربوط به شمار اسپرم‌های مردان است که در ژورنال Human Reproduction Update ‌ منتشر شده و بزرگترین گزارش تا به حال در این باره است.

پژوهشگرانی که این آنالیز را انجام داده‌اند از یافته‌هایشان به عنوان «بحرانی تمام‌عیار» و «قناری در معدن زغال‌سنگ» یاد می‌کنند که می‌تواند «بقای نوع انسان را تهدید کند».

شانا سوان، سرپرست این بررسی جدید گفت: این یافته‌ها از لحاظ سلامت کلی مردان و آمادگی تولیدمثلی آنها هشداردهنده است.

سوان که استاد پزشکی زیست‌محیطی و بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی ایکاهن در نیویورک است گفت: «کاهشی در کارکرد تولیدمثلی رخ داده است که یک پدیده مجزا نیست، من فکر می‌کنم یکی از عملکردهای اساسی هر گونه تولید مثل است. بنابراین اگر سیگنالی وجود داشته باشد که نشان دهد تولید مثل در حال کاهش است، فکر می‌کنم این یک یافته بسیار مهم است».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته