دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمدی‌صدر در گفتگو با آنا مطرح کرد:

ایجاد مدارس پویاشهر به جای پرتو برای کودکان کار/ درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی باند‌های کودکان کار!

ایجاد مدارس پویاشهر به جای پرتو برای کودکان کار  درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی باند‌های کودکان کار!
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: مراکز شهرداری برای کودکان کار تبدیل به پویا شهر شده است؛ پویا شهر، یعنی محل شادی و در این مراکز پویاشهر استعداد یابی خواهیم کرد.
کد خبر : 816061

احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، با اشاره به اقدامات قرارگاه اجتماعی برای ساماندهی کودکان کار، اظهار کرد: شهرداری تهران اعتقاد به طرح ضربتی جمع آوری کودکان کار ندارد و ۳۲ بار بهزیستی این کار انجام داده است، آیا تاکنون موفق بوده؟ کودک کار سر چهارراه می‌رود، چراکه درآمد خوبی دارد و همین موضوع باعث شده تا خانواده و یا افرادی دیگر آن‌ها را به سر چهارراه ببرند.

وی با بیان اینکه درآمد این کودکان بر سر برخی از چهارراه‌ها رقم‌های بالایی است افزود: اگر بخواهیم درباره کف درآمد این کودکان بگوییم، روزی ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است و برخی از سرشبکه‌ها ۵ تا ۸ کودک را اجیرکرده که برایشان کار می‌کنند، پس ما در چنین شرایطی نمی‌توانیم اعلام کنیم دستگاه‌های حمایتی بیایید درآمد این کودکان را جبران کنید.

احمدی صدر ادامه داد: آیا به یک خانواده ماهی ۱۰۰ میلیون تومان کمیته امداد می‌تواند کمک کند؟ کف درآمد این اکیپ‌ها، باند مافیایی و یا اصلا خانواده‌هایی که فرزندانشان را بر سر چهارراه می‌فرستند، بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است کدام دستگاه حمایتی می‌تواند این میزان درآمد را جبران کند؟

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در گام اول باید سرشبکه‌هایی که این افراد را بر سرچهارراه کودکان را توزیع می‌کند توسط پلیس دستگیر شوند، ادامه داد: فقط کافی است ۶ صبح بر سرچهارراه‌هایی که این کودکان جمع می‌شوند حاضر باشند و خودرویی که این کودکان را پیاده می‌کنند توقیف شود بعد از آن شایعه بین تمام گروه‌ها می‌پیچد دیگر جرات نمی‌کنند کودکان را بر سر چهارراه بیاورند.

وی بیان کرد: بعد از جمع کردن سرشبکه‌ها باید جلوی اتباع گرفته شود که بسیار زیاد وارد کشور می‌شود و بعد از کنترل اتباع به کشور، باید تذکر هم بدهیم. اصلا تاکنون تذکر دادیم که اگر سرچهارراه بیایید دستگیرتان می‌کنیم؟ خیر ندادیم. ما یکبار سر یک چهارراهی اعلامیه پخش کردیم یک هفته به آن چهارراه سر زدیم هیچ کودکی نبود. اعلامیه نوشتیم شما طبق قانون متکدی محسوب می‌شوید و بین ۶ ماه تا یکسال زندان خواهید رفت و چهارراه خالی شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: ما می‌خواهیم نه تذکر دهیم، نه با سرشبکه برخورد کنیم و توقع داریم کار نتیجه هم دهد. اگر با سرشبکه برخورد کنیم، با افرادی که این کودکان را سر چهارراه پیاده می‌کنند برخورد کنیم، جلوی اتباع را بگیریم و با آنان تذکر دهیم اگر باز بیایند دستگیر می‌شوید بخش عمده کار انجام خواهد شد.

احمدی‌صدر با اشاره به جذب کودکان کار در مراکز و مجتمع‌های مخصوص، گفت: ما کدام مجتمع و مرکزی را ایجاد کردیم تا کودکان کار با رغبت به مراکز ما مراجعه کنند؟ مدارس پرتو فقط کمک می‌کند تا این کودکان بازمانده از تحصیل نشوند. ما یک مرکزی از کودکان کار را مورد سنجش قرار دادیم ۳۰ درصد کودکان کار IQ بالای حد نرمال داشتند، ۴۰ درصد دیگر A، و سایر موارد معمولی بودند؛ سوال اینجاست که ما اصلا تاکنون استعدادیابی کرده‌ایم؟

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: مراکز شهرداری برای کودکان کار تبدیل به پویا شهر شده است؛ پویا شهر، یعنی محل شادی و در این مراکز پویاشهر استعداد یابی خواهیم کرد بعد از آن هرکدام در هر زمینه‌ای که استعداد داشتند به مدارس ویژه خواهیم فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: طرح استعدادیابی و توانمندسازی کودکان کار آماده و طراحی شده و به صورت جدی این موضوع دنبال می‌شود، اعتقاد ما استعدادیابی و توانمندسازی کودکان است و طرح در قرارگاه اجتماعی تصویب شده و به زودی اجرا خواهد شد و این طرح، نگاه صد درصد حمایتی از کودکان کار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته