دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1401 - 11:25
نشست خبری بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان(سیزم)

سردار غلامی: برای اولین بار از تجهیزات بومی استفاده می‌کنیم/ میزبانی این رویداد نشان از درجه اعتبار بالای ایران دارد

سردار غلامی: برای اولین بار از تجهیزات بومی استفاده می‌کنیم  میزبانی این رویداد نشان از درجه اعتبار بالای ایران دارد
فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) درباره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان(سیزم) به موارد مهمی اشاره کرد.
کد خبر : 816020

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نشست خبری بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان(سیزم) برگزار شد.

سردار نعمان غلامی، فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) در ابتدا اظهار داشت: ورزش در نیروهای مسلح دارای یک جایگاه و اهمیت بسیار ویژه است. در اسلام اهمیت ویژه‌ای برای ورزش دیده شده و تاکیدات ویژه‌ای روی رشته‌های ورزشی به خصوص رزمی در نیروهای مسلح وجود دارد. رویدادی که در پیش داریم بعد از جنگ جهانی دوم شورای ورزش نظامیان جهان شکل گرفت و هدف آن پیگیری استقرار صلح از طریق ورزش بوده، رقابت‌های نیروهای مسلح در قالب این شورا دنبال شده و کشور ما هم همواره حضور فعال داشته است.

سردار غلامی ادامه داد: در بیش از ۴۰۰ رویداد شرکت کردیم و نزدیک ۴۰ مسابقات را میزبانی کرده‌ایم. با توکل به خداوند متعال بیست و ششمین دوره تکواندو قهرمانی نظامیان جهان با حضور ورزشکاران ۱۰ کشور در بخش آقایان و بانوان در دو رشته کیوروگی و پومسه از فردا تا هشتم آذر همزمان با هفته بسیج با میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. کشورهای قزاقستان، پاکستان، کامرون، روسیه، نپال، اسلوونی، اسپانیا، برزیل، عمان و جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: کشورهای قزاقستان و روسیه در تکواندو یک قابلیت و توانایی بالا دارند. ملی‌پوشان آنها در رتبه‌های بالا در این مسابقات شرکت می‌کنند و این رویداد نشان از درجه اعتبار بالای جمهوری اسلامی ایران دارد. علت برگزاری این رویداد بین‌المللی پیشینه و سابقه جمهوری اسلامی ایران است که قبل از این رویداد سه دوره مسابقات دیگر تکواندو را میزبان بودیم و قالبیت‌های‌مان را نشان دادیم. 

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین (ع) درباره جزئیات تیم شرکت کننده در این مسابقات عنوان کرد: تیم جمهوری اسلامی ایران در هشت وزن کیوروگی بخش آقایان و بانوان و تیم پومسه آقایان و بانوان هم در شش وزن شرکت می‌کنند. مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی از ساعت ۱۰ صبح فردا در مجموعه ورزشی آزادی با حضور چهره‌های کشوری و لشگری برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد در تراز میهمان نوازی، برگزاری کیفی و تخصصی و توانایی میزبانی جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم به امید خدا به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

سردار غلامی درخصوص ویژگی این دوره نسبت به دوره‌های گذشته عنوان کرد: تجهیزاتی که مسابقات با آن داوری می‌شود، بومی است. در مسابقات گذشته تمام این وسایل از خارج می‌آمده و سیزم به خیلی از کشورها به دلیل حساسیت امتیازگیری اجازه استفاده از تجهیزات غیر از خارجی را نمی‌دادند اما این دوره پذیرفته‌اند که این دوره با تجهیزات ایرانی برگزار شود که امتیاز بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران است. نکته دیگر اینکه تمام داوران آقایان از متخصصان جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده‌اند که یک قابلیت دیگری است. اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای نقش‌آفرینی بانوان در این قسمت هم قابل توجه است و با آمادگی خوبی از بین بسیجیان فعال انتخاب شده‌اند. انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران به دنیا از بستر و ظرفیت ورزش برای ما خیلی نکته مهمی است. نمایندگان سیزم تحلیل و تفسیر متفاوتی از برنامه‌های ما داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته