دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1401 - 10:25

چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟
جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما با توجه به این که کیش یک جزیره است، سفر به کیش با بلیط قطار فرایندی چندمرحله‌ایست. اگر شما نیز از خود می‌پرسید که چگونه با قطار به کیش سفر کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم.
کد خبر : 816004

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، این روزها جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود. این جزیره به دلیل امکانات و تفریحات موجود، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. راه‌های زیادی برای سفر به کیش وجود دارد که یکی از این راه‌ها سفر با قطار است. ممکن است قطار برای سفر به مشهد یا شهرهای دیگر عادی به نظر برسد، اما با توجه به این که کیش یک جزیره است، سفر به کیش با بلیط قطار فرایندی چندمرحله‌ایست. اگر شما نیز از خود می‌پرسید که چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم.

چرا قطار را برای سفر به کیش انتخاب کنیم؟

هر یک از وسایل حمل و نقلی که در جامعه به کار می‌روند دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. سفر با قطار نیز شامل همین مورد است و باید بررسی‌های لازم به خوبی صورت بگیرد. مهم‌ترین مزیت این روش قیمت مناسب و به صرفه آن است؛ به طوری که هزینه سفر را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. قیمت بلیط قطار نسبت به هوپیما بسیار ارزان‌تر است و افراد می‌توانند با هزینه کم‌تری به این جزیره سفر کنند. علاوه بر این مورد باید امنیت خوب قطار را نیز در نظر گرفت که نسبت به سایر وسایل حمل و نقل از ضریب امنیت بالاتری برخوردار است.

سیستم‌های ریلی کشور در چند سال اخیر رشد خیلی خوبی داشته‌اند و به همین علت می‌توان با خرید بلیط قطار به راحتی به نقاط مختلف کشور سفر کرد. همچنین مسافرت با قطار به شما این فرصت را می‌دهد تا از مناظر در طول سفر لذت ببرید. در واقع شما در این روش علاوه بر مقصد در طول مسیر نیز از زیبایی‌های بسیاری بهره‌مند می‌شوید. وجود رستوران در قطارها نیز یکی دیگر از فواید این روش است که امکان یک تغذیه خوب را برای مسافران فراهم می‌کند. اگر از افرادی هستید که خواب برایتان مهم است بهتر است که سفر با قطار را انتخاب کنید زیرا تخت‌های مناسبی برای سفرهای طولانی قرار داده می‌شوند. همانطور که می‌بینید سفر به کیش با قطار مزایای زیادی دارد؛ خصوصا اگر با تور کیش همراه شوید.

چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

چطور می‌توانیم با قطار به کیش سفر کنیم؟

برای سفر به کیش با قطار با توجه به شهر مبدا خود ابتدا باید وارد یکی از شهرهای نزدیک به جزیره کیش شوید و مابقی مسیر را به صورت زمینی و دریایی طی کنید. در مسیر دریایی می‌توانید از لنج‌ها و کشتی‌های مستقر در بندر آفتاب، بندر لنگه و بندر چارک استفاده کنید و خود را به جزیره کیش برسانید. مدت زمان و فاصله سفر با قطار به کیش به شهر مبدا شما بستگی دارد. نزدیک‌ترین شهرهای دارای ایستگاه راه آهن به جزیره کیش، بندرعباس و شیراز هستند.

برای ساده‌ترین سفر به کیش با قطار فقط کافی است سوار قطار بندرعباس شوید و سپس از آنجا با وسایل حمل‌ و نقل دیگر خود را به بندرگاه‌ها برسانید. مسافت زمانی از تهران تا کیش با قطار حدودا ۲۰ ساعت خواهد بود. در این مسافت شما از ایستگاه‌های تهران، محمدیه، کاشان، بادواره، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج، فین و بندرعباس عبور خواهید کرد. قطارها به دو دسته لوکس و معمولی تقسیم می‌شوند. قطارهای لوکس کوپه‌های ۴ نفره و امکانات بیشتری نسبت به قطارهای معمولی دارند. برای قطارهای معمولی کوپه‌ها به ‌شکل شش نفره طراحی شده‌اند.

اگر بخواهیم برآوردی از وضعیت قطار تهران - بندرعباس داشته باشیم، در این مسیر سه شرکت رجا، بن‌ریل و جوپار در حال تردد هستند. به ‌راحتی می‌توانید با تعیین مبدا، مقصد و تاریخ رفت ‌و برگشت خود، از سفرمارکت، خرید بلیط قطار را انجام دهید. همچنین کارهای رزرو هتل کیش را نیز می‌توانید در سفرمارکت عملی کنید. همچنین با اینکه ذکر کردیم بیشتر قطارها رستوران و کافی‌شاپ دارند؛ بد نیست یک وعده غذا و خوراکی‌های سبک با خود همراه داشته باشید. همچنین به‌ دلیل اینکه ساعت‌های زیادی در راه هستید، بهتر است ایده‌ای برای تفریح یا سرگرمی داشته باشید.

چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

کدام قطارها برای سفر به کیش مناسب هستند؟

همانطور که می‌دانید شرکت‌های مسافربری زیادی در حمل و نقل ریلی فعالیت دارند که باید آن‌ها را بررسی کنید. معروف‌ترین شرکت در این زمینه رجا است که یک شرکت دولتی است و سابقه زیادی دارد. قطارهای رجا از لحاظ امنیت بسیار مناسب هستند ولی مهم‌ترین مزیت آن‌ها مربوطه به قیمت است. به طوری کلی قیمت بلیط رجا ارزان‌تر از سایر موارد است. شرکت بن‌ریل نیز نمونه دیگری از این شرکت‌هاست که قطارهای آن خدمات بسیار خوبی را برای مسافر در نظر می‌گیرند.

هر کوپه قطار دارای یک ظرفیت مشخص است که قیمت بلیط بر اساس آن تغییر می‌کند. گفتیم که کوپه‌ها به صورت ۶ یا ۴ نفره تقسیم بندی می‌شوند که شخص می‌تواند آن‌ها را به صورت خانوادگی نیز رزرو کند. به صورت کلی کوپه‌های پرجمعیت ارزان‌تر هستند و می‌توان با قیمت کم‌تری آن‌ها را تهیه کرد. شرکت فدک نیز در سال‌های اخیر بهترین قطارها را وارد کرده است. قطارهای فدک از لحاظ کیفی درجه یک محسوب می‌شوند و خدمات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. با توجه به تنوع بالای قطارها در این مسیر،‌ می‌توانید به راحتی انتخاب خود را به انجام برسانید. قصد سفر با هر یک از شرکت‌های ریلی را که داشته باشید می‌توانید برای خرید اینترنتی بلیط قطار به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

پیش از سفر به کیش، بهتر است این نکات را بدانید

همان‌طور که می‌دانید آب و هوای کیش گرم و مرطوب است که به همین علت باید زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنیم. در هنگام شروع سفر حتماً باید ملزومات مربوطه مانند لباس و کرم ضد آفتاب را آماده کنید تا بتوانید مسافرت خوبی داشته باشید. برای این‌که از زمان سفر خود به صورت دقیق مطمئن شوید بهتر است که قبل از سفر نسبت به خرید بلیط قطار اقدام کنید.

علاوه بر موارد گفته شده،‌ سفر به کیش با قطار معمولاً ساعت‌ها زمان می‌برد و به همین علت باید حوصله‌ی زیادی به خرج دهید. سعی کنید یک کوپه را به صورت اختصاصی برای خود رزرو کنید تا کودکان نیز با رضایت کامل از آن بهره ببرند. در جزیره کیش مناطق تفریحی و گردشگری زیادی وجود دارد که بهتر است قبل از مسافرت به خوبی آن‌ها را بشناسید. داشتن شناخت به شما کمک می‌کند تا از بهترین و جذاب‌ترین تفریحات برخوردار گردید. برای آشنایی با جاهای دیدنی کیش کلیک کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته