دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 17:09
آنا گزارش می‌دهد

گرامیداشت روز معلم و مقام استاد در واحدهای دانشگاهی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی/ 1

واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی، روز معلم و مقام استاد را گرامی داشته و یاد و خاطر استاد شهید مرتضی مطهری را پاس داشتند.
کد خبر : 81563

به مناسبت هفته معلم، مراسم معنوی غبار روبی مزار شهداء با حضور هیات رئیسه، کارکنان، استادان، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، مسئولان ادارات شهرستان بوکان و خانواده‌های معظم شهدا در محل مزار شهدای این شهرستان برگزار شد.


در این مراسم معنوی امام جمعه شهربوکان در سخنانی اظهار کرد: «شریعت اسلام بر مسلمانان واجب کرده که در برابر تهاجم دشمنان اسلام با جان و دل به پایداری و پاسداری از دین مبین اسلام برخیزند و شهدا نیز بزرگ‌ترین گام‌ها را در این مسیر برداشتند.»


حاج عبدالرحمن خلیفه‌زاده افزود: «وظیفه ماست که با ارج نهادن به مقام شامخ شهدا قدر‌شناس زحمات آنان باشیم و دلیری‌ها و رشادت‌های آنان را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.»


حاضران با قرائت فاتحه با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما در استان خوزستان به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم، با استادان آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد اهواز دیدار کرد.


در این دیدار مهرداد افشون با قدردانی از تلاش همه استادان و معلمان دلسوز برای ارتقای فرهنگ، دانش و پرورش فرزندان ایران اسلامی بیان کرد: «معلمی شغل انبیاء الهی است و معلم امانتداری است که امانت نزد او انسان است و او پرورش دهنده سنت‌های پسندیده خدا و تعلیم دهنده علم و معرفت به او است»


معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز با مهم دانستن وظیفه معلمان اظهار کرد: «احساس مسئولیت نسبت به تعالی فرزندان این مرز و بوم، مراقبت از روح پاک آنان و همچنین حفظ ارزش‌ها و حراست از مرزهای اعتقادی و ارزشهای انقلاب اسلامی، از مهم‌ترین دغدغه معلمین است که این عزیزان با کار خود در شکل گیری شخصیت جامعه، نقشی کلیدی و ارزشمندی دارند.»


در ادامه نیز با حضور در کلاس‌های درس از نزدیک با استادان و دانشجویان دیدار کردند و با تبریک به آنها با اهدای شاخه گل از زحمت‌های آنها تشکر و قدردانی کرد.


همزمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری، هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با حضور در بین استادان در کلاس‌های درس با اهدا شاخه گل از زحمات آنان تجلیل کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان گفت: «استادان نقش بی‌بدیل در تربیت و ارتقا علمی دانشجویان و پیشرفت علمی کشور دارند و در حقیقت هر روز روز استاد است زیرا تعلیم و تربیت تعطیل نمی‌شود».


دکتر حسین میلایان به دانشجویان توصیه کرد: «قدر زمان تحصیل را بدانند و با احترام و سپاس، ‌‌نهایت استفاده را از استادان ببرند».


مقارن با سالروز شهادت معلم ربّانی علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم مراسم باشکوهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.
رئیس واحد اردبیل با توجه به یک داستان دینی، تواضع و فروتنی استادان را یک صفت فضیلتی قلمداد کرد و گفت: «معلمان بزرگ رسالتشان، الهام بخشیدن است.»


علی شامل از زحمات و تلاش‌های روسای پیشین واحد قدردانی کرد و برای یعقوب پریوند اولین رئیس واحد اردبیل که به علت کسالت در مراسم حضور نداشت، طلب شفا کرد.»


دومین رئیس واحد اردبیل نیز گفت: «نبض رشد و توسعه یک جامعه مسلماً با معلمان و استادان آن جامعه است و نقش معلم و استاد در پیشبرد جامعه امری روشن و بدیهی است.»


خیراله مهرانی از همکاران و دوستان خود یاد کرد و گفت: «من امروز می‌خواهم از برخی از همکارانم که در پشت صحنه فعال بوده‌اند و اغلب در نگهبانی مسئول بوده‌اند و کمتر اسم آنها برده می‌شود نام ببرم که بنظرم بیشترین سهم را در پیشبرد اهداف دانشگاه داشته‌اند، یاد کنم.»


مهرانی از همکاران دیرین خود؛ ابوالفضل مقیمی، شادروان طلوعی، افشار ایقانی و حسن رضایی نام برد و یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.


وی با توجه به مشکلات راه اندازی دانشکده پزشکی، افزود: «در این باره باید از تلاش مرحوم دکتر چوخاچی‌زاده، دکتر یوسف معماری، دکتر جواد وهاب‌زاده، دکتر جعفری و دکتر مهاجری یاد کرد و خداوند را شکر گفت که امروز تلاش‌ها و رنج‌های آن عزیزان به بار نشسته است.»


همچنین در بخش دیگری از این مراسم از سامانه هیأت علمی واحد اردبیل نیز رونمایی شد و لطف اله محمدی مدیر فناوری واحد اردبیل توضیحاتی را درباره این سامانه و نحوه تکمیل اطلاعات از سوی اعضای هیأت علمی را ارائه کرد.


در ادامه این مراسم خاطره انگیز گروه موسیقی سنتی عرفان به اجرا پرداخت و سپس اساتید نمونه با اعطای لوح و کارت هدیه، مورد تشویق قرار گرفتند.


در این مراسم باشکوه، محمد فیضی عضو هیأت علمی واحد اردبیل و نماینده منتخب مردم اردبیل، نیر، نمی‌ن و سرعین برای دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت و درباره مقام معلم به سخنرانی پرداخت و با تشکر از اعتماد مردم اردبیل بویژه جامعه دانشگاهی واحد اردبیل به وی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر تلاش همه جانبه و اتحاد برای رفع مشکلات استان تاکید کرد.


به مناسبت گرامیداشت شهادت استاد مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم باحضور اعضاء هیات رئیسه در کلاس درس از مقام شامخ اساتید واحد دانشگاهی زرقان با اهدای شاخه گل تجلیل شد.


دکتر مهدی وادی در این مراسم با توجه به مبارزات استاد شهید مطهری دررژیم ستم شاهی شخصیت ایشان را الگویی مناسب برای استادان و معلمان ذکر کرد و با تبریک این روز به استادان در جمع دانشجویان بیان کرد: «باید جایگاه، شان و ارزش استادان دانشگاه بیش از پیش حفظ شود و در این راستا هیات رئیسه واحد زرقان به نمایندگی از طرف دانشجویان با اهداءگل مقام استادان را مورد تکریم قرار می دهد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان با ابراز خرسندی از حضور در جمع استادان و دانشجویان در کلاس درس اظهار کرد: «اهمیت و جایگاه والای استاد و معلم برهیچ کس پوشیده نیست و استادان مورد تکریم جامعه هستند ، زیرا جایگاه علم و اندیشه در نزد همگان مورد تکریم است.


هیات‌رئیسهٔ دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور در کلاس‌های درس دانشجویان و اتاق‌های اعضای هیات‌علمی این دانشگاه، با تبریک روز معلم و اهدای گل، از تلاش‌های دلسوزانهٔ آنها در بسط و گسترش علم و دانش قدردانی کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در حاشیهٔ این مراسم گفت: پاسداشت روز معلم، پاسداشت ارزش‌های معنوی و فرهنگی جامعهٔ علمی است. از این رو با بزرگداشت این ایام خجسته، برای این عزیزان، سعادت و سلامت از درگاه حق را خواستاریم.


دکتر محمّدرضا سعیدی‌اصل با بیان اینکه خوشحالیم همچنان از حضور و تجارب ارزشمند استاد فرهیخته، سیّدمحمود صانعی؛ مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار بهره می‌بریم گفت: به بهانهٔ روز معلم با حضور در کلاس درس ایشان، از سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیرشان در جهت توسعهٔ علم و فرهنگ شهرستان، قدردانی شد.


همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم معصومه آقاپور نماینده منتخب مردم شبستر در دومین مرحله دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر روز معلم را به دانشگاهیان تبریک گفت.


نماینده منتخب شبستر با توجه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اظهار کرد: «شهید مطهری نه تنها چهره شناخته شده در ایران است بلکه چهره‌ای فرهیخته در جهان بوده و اکنون بیش از ۱۲ عنوان کتاب‌های وی در دانشگاه‌های کالیفرنیا و کانادا به زبان انگلیسی ترجمه و مورد تحقیق و بررسی دقیق قرار می‌گیرد.»


معصومه آقاپور با توجه به ارتباط شغل معلمی با انبیای الهی این روز را عزیز دانست و گفت: «به عنوان یک عضو از این مجموعه علمی و دانشگاهی این روز بزرگ را خدمت همه دانشگاهیان به ویژه دانشگاهیان واحد شبستر تبریک عرض می‌کنم.»


وی با قدردانی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی شرکت کردند، حضور فعال در انتخابات را نشانه فرهیختگی شهرستان دانست و افزود: «در ده سال عقلانیت سیاسی جامعه به صورت علمی و تجربی در کشور خیلی بالا رفت و خوشبختانه تهدید‌ها باعث شد فرصتی پیدا کنیم و هنر و علم عقلانیت سیاسی را در معرض بروز و ظهور بگذاریم و صحنه آن را در سال ۹۲ و ۹۴ به صورت علنی نشان دادیم «


نماینده منتخب مردم شبستر با توجه به دو وجه تقوای فردی و اجتماعی، اقتصاد مقاومتی را‌‌ همان وجه اجتماعی تقوی عنوان کرده و گفت:«الحمدلله با نظر خداوند متعال و امام زمان (عج) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و در مرحله چهارم دولت شرایطی فراهم شده است که ارتقای و سرافرازی ایران اسلامی را شاهد هستیم و بیش از این هم شاهد خواهیم بود.


دکتر جلیل امیرپور سرپرست واحد شبستر هم با ابراز خرسندی از حضور نماینده منتخب این شهرستان در دومین روز انتخاب خویش در این واحد دانشگاهی، گزارشی از وضعیت واحد را ارائه و اظهار کرد: «امیدواریم نماینده منتخب شهرستان منشا خیر و برکت برای مردم و به ویژه برای دانشگاه آزاد اسلامی باشد و امید است در اعتلای امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ما را یاری کنند


دکتر محمد رضا یوسفی رئیس واحد بهبهان و چند تن از اعضا هیات رئیسه واحد با حضور بر سر کلاسهای درسی با اهدای شاخه گل و تبریک روز معلم به استادان و دانشجویان از مقام بلند و رفیع معلم و استاد تشکر کردند.


در لحظه‌های حضور رئیس واحد و همراهان دانشجویان نیز با تبریک روز معلم به استادان خود از این حرکت معنوی تشکر کرده و روز معلم را به رئیس تبریک و شادباش گفتند


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته